Porsche robí v Číne nečakaný krok späť. Automobilka oficiálne oznámila, že do polovice budúceho roka odstaví celú svoju sieť vlastných nabíjacích staníc v krajine, ktorá je najväčším svetovým trhom s elektromobilmi. Nemecká ikona sa tak vzdáva budovania vlastnej infraštruktúry a záchranu hľadá u konkurencie.
Prémiová značka s prémiovým nabíjaním v Číne končí
Okrem toho, že Porsche je prémiovou značkou, svoju prémiovosť v Číne značka potvrdzovala aj svojou vlastnou sieťou nabíjacích staníc, ktoré mali k dispozícii majitelia elektrického Macanu či Taycanu. Porsche Destination Charging sa nachádzajú na strategických miestach, ktoré podčiarkujú výnimočnosť značky. Táto éra sa však onedlho skončí, od marca 2026 začne automobilka postupne rušiť všetky nabíjačky. Na tému upozornil portál cnevpost.
![]()
Nemali by ste prehliadnuť:
- Test Mercedes-Benz CLA 350 4MATIC with EQ Technology: Zájde do Košíc bez nabíjania aj v zime a snehu?
- Elektromobilita zmení poľnohospodárstvo. Elektrické traktory prichádzajú
- Webasto predstavilo zázračné zariadenie. Prináša efektívnejšie kúrenie a chladenie interiéru, ale aj temperovanie batérie
![]()
V oficiálnom stanovisku sa hovorí o „optimalizácii“ a prispôsobení sa meniacim sa návykom spotrebiteľov. Realita môže byť ale zložitejšia, Porsche totiž čelí v Číne prudkému poklesu predajov, ktorý v tomto roku dosiahol až 26 %. Udržiavať nákladnú sieť približne 200 vlastných rýchlonabíjačiek v momente, keď trhu významne vládnu domáce značky, prestalo dávať ekonomický zmysel.
Partnerstvo s čínskym rivalom
Porsche má už ale alternatívu. Ako prvá značka z koncernu Volkswagen sa pridala do partnerstva NIO. Táto automobilka je v Číne známa svojou vlastnou sieťou jednak nabíjacích staníc, ale aj staníc, ktoré v priebehu pár minút vymenia elektromobilu celú vybitú batériu za nabitú. Viac informácií o tejto téme nájdete v článku Z vybitej batérie na nabitú len za 144 sekúnd. NIO predstavuje novú generáciu technológie výmeny batérie v elektromobile.
Pre majiteľov elektromobilov Porsche to znamená, že môžu čerpať energiu zo siete, ktorú postavil jeden z najväčších rivalov značky na čínskom trhu. Tento krok môžeme tiež vnímať ako symbolický príklad toho, že európske automobilky v Číne akosi stratili tempo. Porsche sa okrem partnerstva s NIO bude spoliehať aj na spoločnú sieť s Audi a globálnym gigantom Shell.





