MojElektromobil

Na automobilový trh teraz vstúpila ďalšia značka, ktorá sa primárne venuje spotrebnej elektronike. Vidieť môžeme napríklad elektromobily od Xiaomi či Huawei, indonézsky výrobca s názvom Polytron už má tiež svoje vlastné želiezko v ohni. Na tému upozornil portál Electrive.

Polytron G3
Zdroj: Polytron

Polytron G3 je stredne veľkým elektrickým SUV, a zároveň prvým elektromobilom indonézskeho výrobcu. Ako to už býva zvykom, za jeho vývojom a konštrukciou nestojí vyslovene táto spoločnosť. Ide prakticky len o ďalšiu verziu elektromobilu s označením EV6 od výrobcu Skyworth. Polytron prakticky len prepracoval prednú masku pôvodného modelu a pridal mriežku pre výraznejší vzhľad.

Nemali by ste prehliadnuť:

Väčšina dielov vozidla je dovážaných z Číny a pre Polytron ich v meste Purwakart (Západná Jáva) montuje indonézsky výrobca Handai Motor. Do konca tohto roka je v pláne predať 1500 kusov tohto elektromobilu, čo nie sú veľmi smelé odhady.

Dojazd 400 km na jedno nabitie a výkon 150 kW

Čo sa týka parametrov, tak vnútri sa nachádza LFP akumulátor s kapacitou 52 kWh, ktorý má zabezpečiť dojazd 402 kilometrov na jedno nabitie. Vypočítaný bol podľa čínskej metodiky CLTC, ktorá je pomerne benevolentná, takže určite môžeme počítať s kratším reálnym dojazdom.

Polytron G3
Zdroj: Polytron

Elektromotor s výkonom 150 kW poháňa predné kolesá a ponúka krútiaci moment 320 Nm. Vozidlo dokáže z 0 na 100 km/h zrýchliť za 9,6 sekundy, pričom maximálna rýchlosť je obmedzená na 150 km/h.

Mimoriadne zaujímavá cena

V štandarde je k dispozícii palubná nabíjačka s výkonom 6,6 kW, vyššia výbava obsahuje palubnú nabíjačku s výkonom 11 kW. Spoločnosť uvádza, že takéto nabíjanie doplna trvá menej ako 5 hodín. Výkon DC nabíjania síce nepoznáme, no uvádza sa čas 35 minút, ktorý je potrebný na nabitie z 20 na 70 percent kapacity.

Tieto údaje ani zďaleka nepatria medzi najlepšie, čo prakticky ihneď prezrádza zaradenie tohto vozidla. Dôraz je kladený najmä na atraktívnu cenu. No a tá je naozaj atraktívna, pretože v základe stojí v prepočte približne 22 500 eur

Náš tip
Virtuálna batéria od ZSE prechádza veľkou úpravou. Čo sa mení od 1.6.2025?
16. mája 2025

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Nie je možné pridávať komentáre.

+