Polestar sa nachádza v zaujímavej a rozporuplnej fáze svojho vývoja. Na jednej strane sa zdá, že značka konečne nachádza svoj smer, najmä na západných trhoch. Napríklad v USA jej pomáha zlepšiť čísla nový Polestar 3 vyrábaný v Južnej Karolíne a čoskoro sa pridá aj Polestar 4. Tieto modely rozširujú portfólio, ktoré bolo donedávna postavené len na Polestare 2. Niečo ale im predsa len nevychádza, informuje InsideEVs.
Celkovo značka predala 30 319 vozidiel v prvej polovici roka 2025, čo predstavuje nárast o 51 % oproti minulému roku. Takýto rast by mohol znamenať, že Polestar sa stáva jedným z úspešných hráčov na poli elektromobility. Pohľad na domáci čínsky trh, kde má materskú firmu Geely, ale ponúka úplne iný obraz.
Polestar ohrozujú aj značky v ich portfóliu
V Číne sa Polestaru vôbec nedarí. Za prvý polrok predal len 69 áut, čo je pre značku pod krídlami Geely zahanbujúce číslo. Situácia je natoľko vážna, že Polestar zatvoril všetky svoje showroomy v krajine okrem jedného v Šanghaji. Dokonca aj online predajné kanály boli vypnuté a testovacie jazdy sú dostupné len po telefonickom dohovore. Mesačné tržby v apríli a v máji mali pritom klesnúť na nulu, čo v preklade znamená, že značke sa v týchto mesiacoch nepodarilo predať ani jedno vozidlo.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Táto krajina má až tri štvrtiny nových áut elektrických. Vôbec sa o nej ale nehovorí
- U našich susedov vyrastá najväčší nabíjací park. Vyvenčíte tu aj svojho psa
- Prvé elektromobily Toyota vyrobené v EÚ budú vychádzať z českých výrobných liniek
Dôvodov na neúspech v Číne je viacero. Domáci trh je extrémne konkurenčný a zároveň zameraný na hodnotu za peniaze. Polestar ponúka škandinávsku jednoduchosť a športovosť, no čínski zákazníci vyhľadávajú skôr extravagantné funkcie, množstvo displejov a zábavné technologické vychytávky. Navyše, Geely má v portfóliu aj značky ako Zeekr či Lynk & Co, ktoré Polestaru priamo konkurujú za výhodnejšiu cenu.

Značka však neplánuje kapitulovať. Spolu s Geely zvažuje nové smerovanie, pričom sa hovorí o nových modeloch ako Polestar 7 – klasickejšom SUV, ktoré by malo osloviť širšiu klientelu. Aj Polestar 2 by sa mal v budúcnosti dočkať návratu v upravenej podobe. Nie je teda vylúčené, že značka v Číne prežije, no v úplne inej podobe.
Zmeny v stratégii a dôraz na nové modely môžu pomôcť posilniť postavenie Polestaru mimo Ázie, kde má značka stále priestor na rast. Ak však chce prežiť aj vo svojej “domácej” krajine, bude musieť prehodnotiť, čo čínski zákazníci naozaj chcú – a rýchlo sa tomu prispôsobiť.