MojElektromobil

Na Slovensku máme podľa dát Slovenskej asociácie pre elektromobilitu (SEVA) z 30. júna 2025 k dispozícii 2 818 verejných nabíjacích bodov (konektorov) rozmiestnených celkovo na 1 117 lokalitách s celkovým inštalovaným výkonom 162 MW.

Pre predstavu, k 31. marcu 2025 bolo k dispozícii 2 521 verejných nabíjacích bodov (konektorov) rozmiestnených celkovo na 1000 lokalitách. Z pohľadu medziročného rastu (2025 vs. 2024) sa počet nabíjacích bodov zvýšil o 31 % a počet lokalít narástol o 30 %.

Verejná nabíjacia infraštruktúra na Slovensku | Zdroj: SEVA

Pripravená aj na päťnásobok elektromobilov

Dostupnosť verejného nabíjania je u nás pri prepočte registrovaných elektromobilov na počet nabíjacích bodov jednou z najlepších v Európe. K marcu 2025 bolo na Slovensku evidovaných 17 430 batériových elektromobilov. Dnes je toto číslo vyššie a hravo prekonáva hranicu 18 000, no stále platí, že počet elektromobilov na jeden nabíjací konektor je neporovnateľne nižší, než napríklad v takom Nórsku, ktoré je európskym lídrom v oblasti elektromobility. U nás na jeden nabíjací konektor pripadá približne 7 elektromobilov, zatiaľ čo v spomínanom Nórsku to má byť až 30 vozidiel.

O tom, že počet nabíjacích staníc u nás nie je problémom pre rozvoj elektromobility sa preto hovorí už dlhodobo. Podľa odhadov Slovenskej asociácie pre elektromobilitu by aktuálna nabíjacia infraštruktúra bez problémov dokázala obslúžiť štvor- až päťnásobok súčasného počtu elektromobilov na slovenských cestách.

Nabíjacie stanice na Slovensku

  • Počet nabíjacích bodov: 2 818
  • Počet nabíjacích lokalít: 1 117
  • AC nabíjacie body do 22 kW – 1 691 ks
  • DC nabíjacie body s výkonom 50 kW – 605 ks
  • DC nabíjacie body s výkonom nad 150 kW – 442 ks
  • Ultrarýchle nabíjacie body s výkonom nad 350 kW – 80 ks
Verejná nabíjacia infraštruktúra na Slovensku | Zdroj: SEVA

Výraznejší rozvoj nabíjacej infraštruktúry prinesie očakávaná výstavba ultrarýchlych nabíjacích parkov popri diaľniciach, ktorá má priniesť 35 nabíjacích parkov s celkovo 251 nabíjacími bodmi, z ktorých 32 bude špeciálne určených aj pre nákladnú dopravu. Tie by mali byť do prevádzky uvedené už do polovice roka 2026.

Nemali by ste prehliadnuť:

Zdĺhavý povoľovací proces

SEVA uvádza, že výstavba verejných nabíjacích staníc je technologickou aj organizačnou výzvou pre každého prevádzkovateľa a štát by dokázal celý proces výrazne zjednodušiť a zrýchliť – keby chcel.

Za problematické označuje hlavne stavebné konanie pri výstavbe nabíjačiek. Proces povoľovania má byť zbytočne zdĺhavý, komplikovaný a usmernenia často protichodné, pretože predpisy sú roztrieštené medzi zákonom o energetike, stavebným zákonom, vyhláškou hasičov a ďalšími predpismi.

V pozadí tejto skutočnosti má stáť skutočnosť, že Slovensku chýba centrálna koordinácia a líder pre elektromobilitu, schopný efektívne zladiť záujmy rezortov hospodárstva, životného prostredia, dopravy či digitalizácie.

Náš tip
Letné akcie na nabíjanie elektromobilov: Čo si pripravili slovenskí prevádzkovatelia nabíjacích sietí?
22. júla 2025

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Nie je možné pridávať komentáre.

+