Na Slovensku máme podľa dát Slovenskej asociácie pre elektromobilitu (SEVA) z 30. júna 2025 k dispozícii 2 818 verejných nabíjacích bodov (konektorov) rozmiestnených celkovo na 1 117 lokalitách s celkovým inštalovaným výkonom 162 MW.
Pre predstavu, k 31. marcu 2025 bolo k dispozícii 2 521 verejných nabíjacích bodov (konektorov) rozmiestnených celkovo na 1000 lokalitách. Z pohľadu medziročného rastu (2025 vs. 2024) sa počet nabíjacích bodov zvýšil o 31 % a počet lokalít narástol o 30 %.

Pripravená aj na päťnásobok elektromobilov
Dostupnosť verejného nabíjania je u nás pri prepočte registrovaných elektromobilov na počet nabíjacích bodov jednou z najlepších v Európe. K marcu 2025 bolo na Slovensku evidovaných 17 430 batériových elektromobilov. Dnes je toto číslo vyššie a hravo prekonáva hranicu 18 000, no stále platí, že počet elektromobilov na jeden nabíjací konektor je neporovnateľne nižší, než napríklad v takom Nórsku, ktoré je európskym lídrom v oblasti elektromobility. U nás na jeden nabíjací konektor pripadá približne 7 elektromobilov, zatiaľ čo v spomínanom Nórsku to má byť až 30 vozidiel.
O tom, že počet nabíjacích staníc u nás nie je problémom pre rozvoj elektromobility sa preto hovorí už dlhodobo. Podľa odhadov Slovenskej asociácie pre elektromobilitu by aktuálna nabíjacia infraštruktúra bez problémov dokázala obslúžiť štvor- až päťnásobok súčasného počtu elektromobilov na slovenských cestách.
Nabíjacie stanice na Slovensku
- Počet nabíjacích bodov: 2 818
- Počet nabíjacích lokalít: 1 117
- AC nabíjacie body do 22 kW – 1 691 ks
- DC nabíjacie body s výkonom 50 kW – 605 ks
- DC nabíjacie body s výkonom nad 150 kW – 442 ks
- Ultrarýchle nabíjacie body s výkonom nad 350 kW – 80 ks

Výraznejší rozvoj nabíjacej infraštruktúry prinesie očakávaná výstavba ultrarýchlych nabíjacích parkov popri diaľniciach, ktorá má priniesť 35 nabíjacích parkov s celkovo 251 nabíjacími bodmi, z ktorých 32 bude špeciálne určených aj pre nákladnú dopravu. Tie by mali byť do prevádzky uvedené už do polovice roka 2026.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Redakčný test spotreby 40 elektromobilov – ktorý má najnižšiu spotrebu, či najdlhší dojazd?
- Prečo sa ľudia boja zobrať elektromobil na dovolenku? Štyria v aute a 1 500 km prinieslo jednoznačnú odpoveď
- Ford Bronco prichádza ako elektromobil s obrovskou batériou a skvelým dojazdom. Je tu ale jeden problém
Zdĺhavý povoľovací proces
SEVA uvádza, že výstavba verejných nabíjacích staníc je technologickou aj organizačnou výzvou pre každého prevádzkovateľa a štát by dokázal celý proces výrazne zjednodušiť a zrýchliť – keby chcel.
Za problematické označuje hlavne stavebné konanie pri výstavbe nabíjačiek. Proces povoľovania má byť zbytočne zdĺhavý, komplikovaný a usmernenia často protichodné, pretože predpisy sú roztrieštené medzi zákonom o energetike, stavebným zákonom, vyhláškou hasičov a ďalšími predpismi.
V pozadí tejto skutočnosti má stáť skutočnosť, že Slovensku chýba centrálna koordinácia a líder pre elektromobilitu, schopný efektívne zladiť záujmy rezortov hospodárstva, životného prostredia, dopravy či digitalizácie.