MojElektromobil

Požiare elektromobilov sú veľmi výnimočné, no keď už nastanú, požiarníci sa s nimi potrápia viac ako s požiarom spaľovacieho vozidla. Spoločnosť Bridgehill prišla s veľkou nehorľavou plachtou, ktorá má tento problém vyriešiť. Pozrite si video.

Ako sme sa všetci naučili už na základnej škole, oheň k horeniu potrebuje kyslík. Klasické metódy hasenia požiarov ako pena, voda, alebo prášok na Li-ion batérie nestačia, práve naopak, zhoršujú ich.

Dôležité sú v tomto prípade rozmery plachty a obmedzenie prístupu vzduchu. Plachta má 6×8 metrov a váži 28 killgramov. Video natočila spoločnosť Centro Zaragoza a hasičsský zbor v tomto španielskom meste. Jedna plachta od Bridgehill môže byť použitá až 30-krát.

Plachta Bridgehill
Vozidlo pod plachtou znížilo teplotu na 160°C (Zdroj: Bridgehill)

Stačí 20 minút

Na vznietenie vozidla a batérie hasiči použili klasický tekutý podpaľovač. Teplota elektromobilu Nissan Leaf rýchlo stúpla nad 1000°C. Po prekrytí vozidla plachtou trvalo menej ako 20 sekúnd, kým teplota klesla na 350°C a po ďalších 10 sekundách termometer ukazoval len 240°C.

Po 20 minútach od podpálenia vozidla klesla teplota na 107°C. Hasiči v tomto momente odkryli plachtu a oheň sa začal zväčšovať takmer okamžite.

Horiaci elektromobil Nissan Leaf
Horiaci elektromobil Nissan Leaf (Zdroj: Bridgehill)

Výrobca plachty Bridgehill práve v tohto dôvodu odporúča, aby plachta na vozidle zotrvala aspoň 20 minút. Je to šikovná pomôcka do takejto situácie nielen pre majiteľov elektromobilov, ale aj spaľovacích áut, ktoré na cestách horia omnoho častejšie.

22. júna 2020
Zdroj: InsideEVs

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

+