MojElektromobil

Svetovú premiéru na autosalóne v Ženeve 2017 zažil unikátny hybridný sedan Pininfarina H600. Spaľovací motor by ste v ňom ale hľadali márne. Ten bol nahradený turbínovým generátorom a ďalšími podpornými systémami. Vďaka nemu má vozidlo ponúknuť neuveriteľný dojazd vyše 1 000 km (NEDC).

Luxusný inovatívny “eko-supersedan” je výsledkom spolupráce talianskeho dizajnového štúdia Pininfarina a čínskeho výrobcu batérií a alternatívneho pohonného ústrojenstva Hybrid Kinetic Group. Jej zakladateľom je bývalý šéf veľkej čínskej automobilky Brilliance. Tesle Model S tak pribudol ďalší potenciálny konkurent, a to po boku Porsche Mission E, Fisker EMotion a Lucid Air.

 

Turbínový generátor a grafénové batérie

Dizajnový rukopis Pininfarina a interiér spájajúci luxus ušľachtilých materiálov s najmodernejšími technológiami, nenechá asi nikoho chladným. To najzaujímavejšie však skrýva Pinifarina H600 vo svojich útrobách. Jej pohonnú jednotku tvorí veľkokapacitná grafénová batéria, “niekoľko” elektromotorov, elektrický regulátor a unikátny turbínový generátor. Ten dokáže za jazdy nabíjať batériu, a tým predlžuje dojazd štandardného elektrického systému, a to až na vyše 1 000 km (NEDC). Pohonná jednotka je doplnená aj pokročilým rekuperačným systémom Energy Recycling System, ktorý zvyšuje jej energetickú účinnosť.

SÚVISIACE ČLÁNKY: AUTOSALÓN ŽENEVA 2017: ZHRNUTIE NOVINIEK Z OBLASTI ELEKTRICKÝCH A HYBRIDNÝCH VOZIDIEL

Výnimočnosť elektro-hybridu Pinifarina H600 podtrhuje aj grafénová batéria, ktorá má v porovnaní so štandardnými Li-Ion batériami 5 až 10-krát vyššiu energetickú hustotu. Jej výkonová hustota však môže byť údajne až stonásobná.

 

Pininfarina H600 – špecifikácie

Rozmery (d/š/v): 5 200 x 2 000 x 1 494 mm
Batožinový priestor: 500 l
Hmotnosť: 1870 kg
Karoséria: 4-dverová/5-miestna
Šasi: Celohliníkové
Výkon: 600 kW
Zrýchlenie: 2,9 s
Max. rýchlosť 250 km/h
Dojazd (NEDC): 1 000 km
Rozloženie hmotnosti: 52/48 % (p/z)
Polomer otáčania: 6,1 m

Zdroj: tlačová správa, titulná fotografia: motor1.com

eautoportal zdielanie


Už Vám nič neujde!

Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom

25. marca 2017

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+