MojElektromobil

Automobilka Peugoet ešte začiatkom týždňa informovala o vývoji nového vozidla z kategórie Le Mans Hypersport. Už vtedy potvrdili, že sa kategória Sport Engineered dotkne aj modelu 508, ktorý príde už budúci mesiac s vylepšenou pohonnou sústavou o ďalší elektromotor.

Maximálny výkon

Klasický plug-in hybridný model Peugeot 508 SW sme už testovali a až na pár detailov v nás zanechal skôr pozitívny dojem. Už budúci mesiac sa vo vybraných krajinách dostane na trh výkonnejšia verzia kategória Sport Engineered. Ako už názov napovedá, pôjde o športovejšiu verziu s vyšším výkonom, ktorý zabezpečuje prevažne ďalší elektromotor umiestnený vzadu.

Porovnanie parametrov:

Peugeot 508 SW PHEV
Peugeot 508 Sport Engineered
Objem motora 1 598 cm3 1 598 cm3
Počet valcov 4 4
Výkon spaľovacieho motora 133 kW 147 kW
Krútiaci moment spaľovacieho motora 250 Nm 300 Nm
Počet elektromotorov 1 2
Výkon elektromotora 81 kW 81 kW / 83 kW
Krútiaci moment elektromotora 337 Nm
320 Nm / 166 Nm
Výkon hybridného pohonu 165 Nm 265 Nm
Krútiaci moment hybridného systému 520 Nm

Navýšenie kombinovaného výkonu až o 100 kW sa skrátka musí niekde prejaviť. Jasne to ukazuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h už za 5,2 sekundy či 1000 metrov s pevným štartom za 24,5 sekundy.

Jazdné režimy a dojazd

Z pohľadu jazdných režimov si bude možné zvoliť jeden z piatich dostupných. Elektrický režim pre lokálne bez emisnú jazdu s maximálnou rýchlosťou do 140 km/h, Komfortný s prihliadnutím aj na komfortné nastavenie tlmičov, Hybridný pre efektívne využívanie oboch typov pohonov či Športový pre maximálny výkon. Nakoniec je tu aj režim 4×4 pre čo najlepšiu trakciu na komplikovaných povrchoch.

Z pohľadu elektrického dojazdu však zmeny neprichádzajú. Batéria s kapacitou 11,5 kWh zabezpečí WLTP dojazd do 42 kilometrov. Bez zmeny zostáva aj nabíjacia sústava, ktorá bude v základe s 3,7 kW palubnou nabíjačkou a za príplatok môžete získať 7,4 kW palubnú nabíjačku. Športová verzia 508 sa ale prejaví aj pri pohľade z exteriéru, nakoľko získa niekoľko špeciálnych dizajnových prvkov.

Vo vybraných krajinách sa dostane do predaja už v októbri.

25. septembra 2020

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+