Skratka GTi je nielen vo Volkswagene, ale aj v prípade Peugeotu pripomienkou minulosti sveta spaľovacích motorov. Francúzska automobilka ju po prvýkrát použila v roku 1984 pri modeli 205 GTi. Išlo o koncept malého športového hatchbacku, ktorý kombinuje výnimočný výkon a radosť z jazdy so športovým, no zároveň decentným dizajnom.
Peugeot E-208 GTi prichádza s vyšším výkonom
Peugeot teraz oživuje zašlú legendu a označenie GTi teraz dostáva elektromobil. Peugeot E-208 GTi prináša oproti základnému modelu viacero zmien, najmä tých výkonových. Na tému upozornil portál Electrive.

Elektromotor s výkonom 115 kW bol nahradený novou jednotkou s označením M4+ a výkonom 206 kW (280 k). Krútiaci moment je 345 Nm a na stovku dokáže zrýchliť za 5,7 sekundy. Maximálna rýchlosť novinky je 180 km/h. Pre lepšiu trakciu v zákrutách je k dispozícii aj integrovaný samosvorný diferenciál, ktorý podľa automobilky optimalizuje ovládateľnosť v zákrutách, poskytuje agilitu, účinnosť a stabilitu.
Rovnaká batéria a nabíjanie, ale aj množstvo úprav
Batéria zostala nezmenená, čo znamená články od CATL s celkovou kapacitou 54 kWh. Upravený bol však chladiaci systém, ktorý teraz musí zvládnuť vyšší výkon. Nabitie z 20 na 80 percent trvá polhodinu pri maximálnom DC nabíjacom výkone 100 kW.

Upravené boli aj ďalšie parametre. Auto sa znížilo o 30 mm a podvozok trochu nabral do šírky. Pružiny dostali špeciálne hydraulické dorazy a na zadnej náprave sa nachádza stabilizátor. Elektromobil bude v ponuke s pneumatikami Michelin Pilot Sport Cup 2.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Test Peugeot e-308 SW: Prvé svojho druhu na Slovensku
- Škoda Elroq RS: Temný rytier, alebo žiarivá svetluška? | Prvé jazdy
- Test Mercedes-Benz EQS 500 4MATIC: Dá sa prísť elektromobilom k moru bez nabíjania?
Chýbať samozrejme nesmie ani športový GTi volant a lepšie brzdy vpredu s priemerom 355 milimetrov. Brzdy vzadu zostali pôvodné zo základného elektrického modelu. Vo výbave je ďalej exkluzívny červený lak GTi, nový spojler a rozšírené podbehy kolies, pričom všetky tieto prvky prispievajú k agresívnejšiemu a športovejšiemu dizajnu.
Základné parametre už teda poznáme, no to najdôležitejšie stále chýba. Cena zatiaľ oznámená nebola. Výbava bude samozrejme len tá najvyššia, pričom E-208 v nej momentálne na Slovensku začína na cene 35 490 eur.