MojElektromobil

Toyota v posledných pár mesiacoch vstúpila aj do sveta cenovo dostupných elektromobilov. Nový model bZ3X, uvedený na čínsky trh v marci 2025, sa stal jej najlacnejším elektrickým SUV v histórii. Cena štartuje na 109 800 jüanov, čo je približne 13 400 eur. Tento model mieri najmä na mladé rodiny, ktoré hľadajú praktické a cenovo dostupné elektrické auto, pričom predaje zožali úspech, informuje Electrek.

Model bZ3X si okamžite získal popularitu a už v máji sa stal najpredávanejším elektromobilom zahraničnej značky v Číne. Predbehol konkurentov ako Volkswagen ID.3, BMW i3 či Nissan N7. V novembri mesačný predaj dosiahol presne 10 010 kusov, pričom ide už o druhý mesiac po sebe s vyše 10-tisíc predanými vozidlami. Celkový počet dodaných vozidiel tak prekonal hranicu 62 000 kusov.

Rozmermi sa bZ3X radí medzi kompaktné SUV. Dĺžka 4 645 mm a šírka 1 885 mm ho stavajú na úroveň modelu Yuan Plus od BYD. Interiér pôsobí moderne, s veľkými obrazovkami, šikovným úložným priestorom a pokročilými asistenčnými systémami pre vodiča. Niektoré verzie ponúkajú aj technológiu LiDAR, čo je zriedkavé v tejto cenovej kategórii.


Nemali by ste prehliadnuť:


Zákazníci si môžu vybrať z dvoch variantov batérií, a to 50,04 kWh akumulátor s dojazdom 430 km a väčší 67,92 kWh akumulátor s dojazdom až 610 km podľa čínskeho cyklu CLTC. Verzie s LiDAR-om začínajú na cene 149 800 jüanov, teda približne 18 200 €. Aj tie však ostávajú cenovo veľmi dostupné v porovnaní s konkurenciou.

Toyota bZ3X
Toyota bZ3X

Toyota týmto modelom ukazuje, že chce v čínskej elektromobilite opäť zabojovať o pozíciu. Výrobca nedávno predstavil aj predpredaj nového elektrického sedanu bZ7, ktorý má byť najinteligentnejším vozidlom značky. Japonská automobilka sa tým snaží získať späť trhový podiel v jednom z najkonkurencieschopnejších automobilových trhov na svete.

Náš tip
Vstupenky na eFleet Day 2026 sú v predaji. Pre prvých záujemcov za zvýhodnené ceny
3. decembra 2025

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Nie je možné pridávať komentáre.

+