MojElektromobil

Modelový rad modernizovaného elektromobilu Tesla Model Y Juniper je už kompletný. Výrobca predstavil inovovaný najvýkonnejší variant Tesla Model Y Performance. Okrem dizajnových zmien dostala prepracované pohonné ústrojenstvo, adaptívny podvozok, vylepšené brzdy a nové prvky v interiéri.

Tesla uviedla na trh modernizovaný Model Y s označením Juniper začiatkom roka 2025. Ponuka verzii odštartovala „Launch Edition“ (Long Range AWD), neskôr sa pridali aj lacnejšie verzie Long Range RWD a Standard Range RWD. Tak ako pri facelifte Modelu 3 s označením Highland, aj v prípade „Ypsilonu“ sa najvýkonnejšia verzia Performance vracia až s odstupom času.

2026 Tesla Model Y Performance (Juniper): Výkon a zrýchlenie

Nová Tesla Model Y Performance dosahuje zrýchlenie z 0-100 km/h za 3,5 sekundy. Maximálna rýchlosť vozidla je obmedzená na 250 km/h.

Tesla Model Y Performance 2026
Tesla Model Y Performance 2026 | Zdroj: Tesla

Je tu však aj jedno prekvapenie. Podľa niektorých zdrojov je výkon 2026 Tesla Model Y Performance je o 68 koní nižší, než pri predchodcovi – teda činí 460, prípadne 466 koní. To sa nám však zdá byť málo pravdepodobné, pretože by išlo o nižšiu hodnotu v porovnaní s bežnou verziou Long Range AWD (514 koní).

Tesla má v týchto číslach obvykle „guláš“ prípadne ich vôbec neuvádza. Tak je tomu aj v tomto prípade, na stránke výrobcu nenájdeme medzi technickými údajmi spomenutý výkon.

Tesla Model Y Performance 2026
Tesla Model Y Performance 2026 | Zdroj: Tesla

Môžeme však považovať za pravdepodobnejšie to, že ide o výkon 461 kW (627 koní) ako uvádza portál evdatabase. Predchádzajúca verzia Tesla Model Y Performance ponúkla výkon 393 kW (534 koní), pri čom zrýchlenie 0-100 km/h zvládla za 3,8 sekundy.

2026 Tesla Model Y Performance (Juniper): Batéria a dojazd

Batéria dostala taktiež zmeny. Kapacita batérie Tesla Model Y Performance je teda 82 kWh, pri čom využiteľná kapacita akumulátora dosahuje 79 kWh.

Tesla Model Y Performance 2026 bateria nabijanie dojazd
Tesla Model Y Performance 2026 | Zdroj: Tesla

WLTP dojazd Tesla Model Y Performance je uvádzaný na úrovni 580 kilometrov. Tento parameter je iba 6 kilometrov kratší ako dojazd menej výkonnej verzie Long Range All-Wheel Drive.

Nový Model Y Performance je vybavený adaptívnym podvozkom, ktorý predstavuje významný posun od predchádzajúcich verzií. Na rozdiel od ostatných variantov Modelu Y, ktoré využívajú frekvenčne selektívne tlmiče, nový adaptívny systém neustále prispôsobuje svoju reakciu podmienkam na ceste a štýlu jazdy vodiča. Pre zaistenie adekvátnej brzdnej sily sú inštalované nové vysokovýkonné brzdy, ktoré sa vyznačujú lepším pocitom z pedálu a vylepšeným odvodom tepla.

wheels 21" kolesá Arachnid Tesla Model Y Performance 2026
21″ kolesá Arachnid Tesla Model Y Performance 2026 | Zdroj: Tesla

Jazdné vlastnosti ďalej vylepšujú 21-palcové kolesá „Arachnid 2.0“ , ktoré sú najväčšími, aké sa kedy na Model Y montovali, a usporiadanie pneumatík s rozdielnou šírkou (tzv. „dvojrozmer“). Toto usporiadanie, kde sú zadné pneumatiky širšie ako predné, prispieva k lepšej trakcii, efektívnejšiemu prenosu výkonu na vozovku a zvyšuje presnosť riadenia, čo je kľúčové pre dynamické jazdné vlastnosti.

2026 Tesla Model Y Performance (Juniper): Dizajnové zmeny v exteriéri a interiéri

Exteriérový dizajn nového Modelu Y Performance reflektuje jeho výkonnostné zameranie prostredníctvom série funkčných a estetických zmien. Vozidlo dostalo agresívnejšie tvarované predné a zadné nárazníky a je vybavené spojlerom z uhlíkových vlákien.

Tento zadný spojler nie je len estetickým detailom, ale plní kľúčovú aerodynamickú funkciu: zvyšuje prítlak na zadnej náprave a zároveň znižuje celkový aerodynamický odpor, čo prispieva k stabilite vo vysokých rýchlostiach a optimalizácii spotreby energie. Vizuálne prvky, ako sú nové kolesá a už spomínané červené brzdové strmene, „okamžite odhalia“, že ide o najvýkonnejšiu verziu Modelu Y.


Nemali by ste prehliadnuť:


Tesla Model Y Performance 2026 facelift juniper power kw
Tesla Model Y Performance 2026 | Zdroj: Tesla

Dizajnový jazyk tohto modelu vykazuje silné paralely s nedávno omladeným Modelom 3. Rovnako ako v prípade Modelu 3, aj Model Y Performance dostal nové nárazníky, rozšírené ambientné osvetlenie, uhlíkové dekoračné prvky v interiéri a prepracované sedadlá.

Interiér nového Modelu Y Performance prešiel rovnako zásadnými zmenami ako exteriér a podvozok. Najvýraznejším prvkom sú prepracované športové sedadlá vpredu, ktoré ponúkajú elektrické nastavenie, vyhrievanie, vetranie a predĺženie stehennej opierky.

Interiér Tesla Model Y Performance 2026 facelift interior juniper
Interiér Tesla Model Y Performance 2026 | Zdroj: Tesla

Centrom kokpitu je nová 16-palcová centrálna dotyková obrazovka s rozlíšením QHD, ktorá predstavuje vylepšenie oproti predchádzajúcemu 15,4-palcovému displeju a ponúka vyššiu ostrosť a jasnosť obrazu. V európskej verzii je štandardne dodávaný audiosystém so 16 reproduktormi, ktorý zaisťuje prémiový akustický zážitok.

Tesla Model Y Performance facelift 2026: Cena a konkurencia

Cena vozidla odráža jeho vrcholné postavenie v modelovom rade. Štartovacia cena Tesla Model Y Performance facelift 2026 sa pohybuje okolo 66 500 € s DPH a prepravným poplatkom.

Hyundai Ioniq 5 N
Hyundai Ioniq 5 N

Medzi konkurenciu medzi vysokovýkonnými elektrickými SUV strednej triedy môžeme zaradiť napríklad Hyundai Ioniq 5 N, ktorý sme testovali minulý rok. Ten ponúka výkon až 650 koní a akumulátor s kapacitou 84 kWh, začína však na sume 77 390 eur s DPH. Jeho najväčšou devízou oproti Tesle je najmä 800 V architektúra, vďaka ktorej sa z 10 na 80 % SoC dokáže nabiť už za 18 minút, zatiaľ čo s Long Range/ Performance Teslami sa nám nabíjanie z 10 na 80 % pod 30 minút zatiaľ nepodarilo.

Náš tip
Majiteľ Tesly Model S po 750 000 km vymenil batériu. Dosiahol tým takmer dvojnásobný dojazd


Už Vám nič neujde!

Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom

1. septembra 2025

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Nie je možné pridávať komentáre.

+