MojElektromobil

Letisko Fiumicino v Ríme má za cieľ dosiahnuť nulové emisie CO2 do roku 2030. K tejto misii má prispieť aj automobilka Nissan a priniesť unikátne riešenie na skladovanie energie. Spája druhotné využitie batérií z elektromobilov a obnoviteľné zdroje energia, informovala automobilka prostredníctvom tlačovej správy.

Staré batérie z Leafov nájdu svoje využitie

Projekt dostal názov „Pioneer“ a spolufinancovaný je z inovačných fondov EÚ. Nissan v rámci neho poskytol 84 repasovaných batérií z elektromobilu Leaf, ktoré majú celkovú kapacitu 2,1 MWh. Batérie sú integrované do energetického systému Enel, ktorý ponúka celkovú kapacitu 10 MWh.

Nissan Leaf baterie
Zdroj: Nissan

Použité batérie pochádzajú zo starých Leafov s vysokým nájazdom a boli upravené tak, aby spĺňali všetky bezpečnostné a výkonnostné normy. Ich predpokladaná funkčnosť na letisku by mala byť minimálne 6-7 rokov, aj pri každodennom používaní.

„Tento projekt nielenže ukazuje dlhodobú životaschopnosť repasovaných batérií v náročných podmienkach, ale aj podčiarkuje záväzok Nissanu k udržateľnému nakladaniu s batériami po skončení ich životnosti.“

Soufiane El Khomri, riaditeľ divízie Nissan Energy pre Afríku, Blízky východ, Indiu, Európu a Oceániu

El Khomri tiež zdôraznil, že stratégia opätovného využitia batérií nie je len o podporovaní veľkých priemyselných projektov, ale aj o potenciáli ich využitia v domácnostiach, napríklad ako záložných zdrojov pri výpadkoch elektrickej energie.

Nemali by ste prehliadnuť:

Okrem batérií z elektromobilov je dôležitou súčasťou tohto riešenia slnečná farma s viac ako 55 000 solárnymi panelmi, ktorej ročná produkcia je až 31 GWh elektrickej energie.

Náš tip
Ako ušetriť pri kúpe nového auta viac než 16-tisíc eur? Na skladoch sme našli zaujímavé kúsky


Už Vám nič neujde!

Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom

6. júna 2025

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Nie je možné pridávať komentáre.

+