Letisko Fiumicino v Ríme má za cieľ dosiahnuť nulové emisie CO2 do roku 2030. K tejto misii má prispieť aj automobilka Nissan a priniesť unikátne riešenie na skladovanie energie. Spája druhotné využitie batérií z elektromobilov a obnoviteľné zdroje energia, informovala automobilka prostredníctvom tlačovej správy.
Staré batérie z Leafov nájdu svoje využitie
Projekt dostal názov „Pioneer“ a spolufinancovaný je z inovačných fondov EÚ. Nissan v rámci neho poskytol 84 repasovaných batérií z elektromobilu Leaf, ktoré majú celkovú kapacitu 2,1 MWh. Batérie sú integrované do energetického systému Enel, ktorý ponúka celkovú kapacitu 10 MWh.

Použité batérie pochádzajú zo starých Leafov s vysokým nájazdom a boli upravené tak, aby spĺňali všetky bezpečnostné a výkonnostné normy. Ich predpokladaná funkčnosť na letisku by mala byť minimálne 6-7 rokov, aj pri každodennom používaní.
„Tento projekt nielenže ukazuje dlhodobú životaschopnosť repasovaných batérií v náročných podmienkach, ale aj podčiarkuje záväzok Nissanu k udržateľnému nakladaniu s batériami po skončení ich životnosti.“
Soufiane El Khomri, riaditeľ divízie Nissan Energy pre Afríku, Blízky východ, Indiu, Európu a Oceániu
El Khomri tiež zdôraznil, že stratégia opätovného využitia batérií nie je len o podporovaní veľkých priemyselných projektov, ale aj o potenciáli ich využitia v domácnostiach, napríklad ako záložných zdrojov pri výpadkoch elektrickej energie.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Ford Mustang Mach-E Pikes Peak zabojuje v legendárnych pretekoch. Vyzerá takto brutálne
- Nio expanduje v Európe. Príde aj k našim susedom, no Slovensko zatiaľ ignoruje
- Tesla čelí obvineniam kvôli manipulácii s počítadlom kilometrov. Môže ju to stáť desiatky miliárd dolárov
Okrem batérií z elektromobilov je dôležitou súčasťou tohto riešenia slnečná farma s viac ako 55 000 solárnymi panelmi, ktorej ročná produkcia je až 31 GWh elektrickej energie.
Už Vám nič neujde!
Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom