MojElektromobil

To, že elektromobily už dávno nie sú len mestské približovadlá najnovšie potvrdil elektrický superšport NIO EP9. Tento “čínsky” zázrak dokázal počas testovania zajazdiť historicky najvrchnejšie kolo na legendárnom Nürburgringu.

Nürburgring, presnejšie jeho otvorený okruh Nordschleife je prezývaný “zelené peklo”. Dôvodom je jeho zasadenie do prírody a extrémna náročnosť prameniaca z množstva zložitých zákrut, stúpaní a klesaní, ako aj prírodných nečistôt na trati. Nordschleife takmer stálo život Nikiho Laudu. Napriek jeho nebezpečnému charakteru sa stal okruh obľúbeným útočiskom pre testovanie superšportových automobilov, ktoré neustále súperia o najrýchlejšie zajazdené kolo. Mnohé renomované športové značky, asi nepoteší fakt, že novým rekordérom sa stal čínsky elektromobil NIO EP9. Aj keď nie je Čína ako Čína a elektromobil ako elektromobil.

Video z októbra 2016. Záznam z rekordného kola zverejní automobilka NIO v priebehu nasledujúceho týždňa.

NIO EP9 pokoril náročný 20,8 km dlhý okruh za 6 minút a 45,9 sekundy. To znamená 1 km pod 20 sekúnd. Počas predchádzajúceho testovania v októbri minulého roka sa podarilo čínskemu elektromobilu zajazdiť trať za 7:05,12 minúty, a to za chladných a mierne vlhkých podmienok. Napriek tomu sa stal najrýchlejším elektromobilom Nürburgringu a celkovo ho predbehli len superšporty ako Lamborghini Huracan, Aventador a Porsche 918. Teraz im to však NIO EP9 vrátil aj s úrokmi.

NIO EP9 – špecifikácie

Čerstvý rekordér si zaslúži, aby sme sa mu pozreli na zúbok. Elektromobil NIO EP9 je vybavený 4 elektromotormi s celkovým výkonom 1 000 kW (1 360 koní) pri vektorovaní krútiaceho momentu. Pri rýchlosti 240 km/h pôsobí na vozidlo prítlak o sile 24 000 N. NIO zrýchli z 0 na 100 km/h za 2,7 s, na 200 km/h za 7,1 s a na 300 km/h za 15,9 s. Maximálna rýchlosť je 313 km/h.

nio ep9
Zdroj: electrek.co

Nás ako správnych elektromobilistov zaujíma samozrejme aj dojazd, ktorý je podľa automobilky 427 km. 635 kg vážiace batérie je možné nabiť už za 45 minút. Tie sú dve a sú integrované do bočných partií vozidla, podobne ako v prípade “Tesla stvoriteľa” AC Propulsion Tzero. Karoséria je z uhlíkových vlákien vďaka čomu váži NIO, aj napriek ťažkým batériám, len 1735 kg. Cena tohto elektrického monštra sa pohybuje okolo 1,5 milióna dolárov.

Náš tip
AC Propulsion tzero: Elektromobil, vďaka ktorému vznikla Tesla

Zdroj: tlačová správa, titulná fotografia: e-racing.net

eautoportal zdielanie


Už Vám nič neujde!

Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom

15. mája 2017

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+