Ferrari si síce dáva na čas s uvedením svojho prvého elektrického auta, no to neznamená, že by vývoj stál. Práve naopak. V Maranelle sa podľa všetkého intenzívne analyzujú konkurenčné modely, ktoré ukazujú, čo dnešná technológia dokáže. Jedným z týchto áut je aj Xiaomi SU7 Ultra, ktoré sa nedávno objavilo priamo pri centrále Ferrari, informuje Motor1.
Nemali by ste prehliadnuť:
- EÚ plánuje revolúciu. Firemné autá budú možno do roku 2030 len elektrické
- Faraday Future šokuje LA. Luxusné MPV odhalené na streche chce konkurovať Cadillacu
- Na slovenský trh onedlho prídu ďalšie čínske značky: Omoda a Jaecoo | Aktualizované
Xiaomi SU7 Ultra je čínsky elektrický superšport, ktorý sa zapísal do histórie ako najrýchlejší sériový elektromobil na Nürburgringu s časom kola 6 minút a 22 sekúnd. Je vybavený tromi elektromotormi s celkovým výkonom 1 548 koní, zrýchlením na 100 km/h za 1,98 sekundy a maximálnou rýchlosťou 359 km/h. Tieto čísla ukazujú ambicióznu latku, ktorú Ferrari zrejme nechce výraznejšie podliezť.
Fotky odhalili zaujímavé informácie
Auto bolo odfotené pri sídle Ferrari bez štandardných talianskych značiek, čo naznačuje, že bolo dovezené špeciálne na interné testovanie. Vzhľadom na to, že sa SU7 Ultra v Taliansku oficiálne nepredáva, ide o jasný signál, že Ferrari si chce podrobne preštudovať jeho techniku a riešenia, ako napríklad pokročilý termálny manažment pre dlhodobo vysoký výkon.
Nejde o nič nezvyčajné a často sa takto testujú konkurenčné modely, no Xiaomi to môže lichotiť. Talianska značka sa totiž ani nijak nesnažila ukryť to, že sa možno inšpiruje aj Číňanmi. Ferrari oficiálne posunulo uvedenie svojho elektrického vozidla až na rok 2028, pričom ako dôvod uvádza nulový záujem zákazníkov z prieskumov. Tento odklad im však dáva priestor na dôkladný vývoj, testovanie a zabezpečenie toho, že výsledný model bude zodpovedať prestíži značky a očakávaniam jej klientely.

Prvé Ferrari na batérie má byť podľa doterajších informácií extrémne exkluzívne a vyrábané vo veľmi obmedzenom množstve. To by mohlo zmierniť prípadné obavy konzervatívnejších zákazníkov, ktorým stále viac vyhovuje zvuk spaľovacieho motora než ticho elektromobilu. Značka si tak necháva na svoj prvý elektromobil čas, ale zároveň nič nepodceňuje. Nechcú určite priniesť niečo, čo nebude konkurencieschopné.