MojElektromobil

Článok aktualizovaný 9. decembra 2020 o predaje Renault ZOE

Medzi krajiny, kde sa rozvoju elektromobility darí najviac, patrí jednoznačne Nórsko, a tak sa práve na táto krajina dáva za príklad ostatným. V Nórsku sú mimoriadne obľúbené elektromobily Tesla, predovšetkým Model 3, no taktiež sa tu v posledných mesiacoch darilo elektromobilu Audi e-Tron. Momentálne sa ale na čele drží už tri mesiace najnovší Volkswagen ID.3, a to výrazným rozdielom, celkové predaje v Európe ale stále vedie ZOE

VW ID.3 na čele

A o tom, že sa Volkswagen ID.3 dostal na čelo predajov v Nórsku sme vás informovali ešte v októbri. Predaje elektromobilov sú v Nórsku výrazne vyššie ako klasických áut so spaľovacím motorom. Dlhodobo sa na čele držia najmä elektromobily Tesla, no toto prvenstvo im najnovšie preberá Volkswagen ID.3. Od septembra sa totiž viac-menej nič nezmenilo a prvé miesto si aj v októbri a novembri drží práve Volkswagen ID.3.

Mesiac Predaje Volkswagen ID.3 v Nórsku
September 1116 kusov
Október 2475 kusov
November 986 kusov

V septembri bolo v Nórsku zaregistrovaných 1989 vozidiel Volkswagen ID.3. Týmto číslom sa novinka od Volkswagen dostala na prvé miesto, pričom na druhom bola Tesla Model 3 s 1116 kusmi. V októbri si Volkswagen ID.3 obhájil prvé miesto s až 2475 kusmi, zatiaľ čo elektromobil Tesla Model 3 sa výrazne prepadol na druhé miesto patrilo Toyota RAV4. V novembri si ID.3 opäť obhájilo prvenstvo, aj keď už s výrazne menším náskokom – 986 registrácií patrilo ID.3 a 837 zase Toyota RAV4.

Čo bude ďalej?

Vysoké predaje, respektíve registrácie novinky Volkswagen ID.3 a zároveň nízke registrácie Tesla Model 3 určite nie sú v priamej korelácií. Teda, neznamená to, že ID.3 priamo vytlačilo Model 3 a Nóri majú momentálne menší záujem o elektromobily Tesla. Zatiaľ čo Volkswagen ID.3 sa vyrába v Európe a s dodávky môžu byť viac-menej v stále rovnakej miere na týždennej alebo mesačnej báze, Tesla vyrába svoje elektromobily pre Európu v USA, odkiaľ musia byť dovážané.

Registrácie nových kusov sú preto priamo naviazané na dodávky spoza oceánu. Napríklad, v máji bolo v Nórsku zaregistrovaných iba 8 kusov Tesla Model 3, avšak v júni to bolo už 527. Rýchlejšie dodávanie nových vozidiel Tesla pre Európy vyrieši aj európska Tesla Gigafactory, ktorá je aktuálne vo výstavbe pri Berlíne. Čo sa týka ID.3, limitovaná 1ST edícia sa pomaly dostáva zo skladov. V blízkej budúcnosti preto budú ďalšie dodávky v rámci klasickej sériovej verzie Volkswagen ID.3. V rámci nej už je možné objednať verziu s najväčšou batériou či tepelné čerpadlo, o čom sme vás informovali ešte začiatkom októbra.

V Európe na čele Renault ZOE

Je prirodzené, že v Nórsku je mierne odlišné zloženie jednotlivých áut v tabuľke predajov. V Európe ako takej sa ale skôr darí menším a lacnejším autám, čoho príkladom je aj Renault ZOE. Predajom tohto modelu sa dlhodobo darí a výnimkou nebol ani tento rok, ktorý je poznačený krízou: „Od začiatku roka do konca novembra 2020 Skupina Renault predala 95 985 vozidiel. V porovnaní s minulým rokom predstavuje toto číslo 80 % nárast registrácií. Toto číslo ukazuje dôležitosť ponuky EV vozidiel Renault pre zákazníkov v rôznych oblastiach,“ uvádza Renault.

Toto číslo platí výhradne pre elektrické modely, pričom až 84 tisíc bolo práve Renault ZOE: „Od januára sa predalo viac ako 84 000 automobilov, čo je takmer dvojnásobok v porovnaní s minulým rokom. ZOE je popredným EV modelom v krajinách ako Francúzsko, Nemecko, Taliansko, Španielsko či Portugalsko. Od uvedenia na trh v roku 2010 sa predalo viac ako 268 000 ZOE.“ Renault ponúka okrem ZOE aj úžitkové vozidlo Knagoo Z.E. a menšie mestské auto Twingo Electric. V rámci ponuky väčších dodávok je tu elektrické Master Z.E. a v mikro-segmente zase dvojmiestne Twizy.

Pôvodný článok zo 7. decembra 2020

9. decembra 2020

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+