Finále prestížnej európskej ankety Auto roka 2026 pozná svojich sedem finalistov. O titul zabojujú Citroën C5 Aircross, Dacia Bigster, Fiat Grande Panda, Kia EV4, Mercedes-Benz CLA, Renault 4 a Škoda Elroq. Víťaza vyhlásia začiatkom januára na autosalóne v Bruseli. Do hlasovania sa zapojilo 59 odborníkov z 23 krajín, ktorí vyberali zo 35 nominovaných modelov. Zoznam môžeme nájsť na webe ankety.
Až 6 elektromobilov
Postup do finálovej sedmičky znamená, že tieto vozidlá získali najvyšší počet hlasov. Pred samotným vyhlásením ešte prebehnú testovacie jazdy, počas ktorých si porotcovia vozidlá detailne vyskúšajú. Finálové hodnotenie sa tak nebude zakladať len na technických parametroch či dizajne, ale aj na praktických skúsenostiach z reálnej prevádzky.
Pozornosť si však získali aj modely, ktoré sa do finále nedostali. Medzi nimi nájdeme napríklad Nissan Leaf, Toyota C-HR+, Hyundai Ioniq 9, Jeep Compass alebo BYD Dolphin Surf. Napriek ich popularite na trhu nezískali dostatočný počet hlasov, čo môže byť pre niektorých sklamaním, no zároveň to ukazuje silu a kvalitu aktuálnych finalistov. Súboj tak určite bude veľmi tesný.
Renault môže vďaka modelu 4 získať tretí titul v rade, čo by bol historický úspech. V predchádzajúcich dvoch ročníkoch vyhrali modely Scenic a Renault 5. Ak by sa to podarilo, značka by dosiahla víťazný hattrick. Zaujímavé je, že značky Dacia a Škoda ešte nikdy nezvíťazili, hoci sa už viackrát dostali medzi finalistov.
![]()
Nemali by ste prehliadnuť:
- Wattiva spúšťa na Slovensku revolúciu v domácom nabíjaní elektrických vozidiel
 - Elektromobil začal horieť v noci na semafore. Akcie automobilky okamžite klesli
 - Batérie elektromobilov ktorej značky vydržia najdlhšie a majú najnižšiu degradáciu?
 
![]()
Fiat je z finalistov historicky najúspešnejšou značkou v tejto ankete. Naposledy vyhral v roku 2008 s ikonickým modelom Fiat 500. Mercedes-Benz sa vracia do finále po dlhšom čase s novým CLA, pričom posledný titul získal ešte v roku 1974. Šancu na víťazstvo má ale naozaj vysokú, aj vďaka ohlasom verejnosti na nový model. Súťaž je tak pestrá nielen modelmi, ale aj historickým kontextom jednotlivých značiek a čo môžeme povedať je, e pravdepodobne bude opäť autom roka elektromobil.
									
								










