MojElektromobil

Príbeh Američana Davida Blenkleho s Fordom Mustang Mach-E je výborným dôkazom toho, že elektromobily môžu byť nielen ekologickou, ale aj mimoriadne odolnou a ekonomickou voľbou. Za tri roky na jednom z nich najazdil viac ako 400-tisíc kilometrov, čo je výnimočný výkon nielen pre elektromobil, ale pre akékoľvek vozidlo. A pritom si jeho batéria stále udržiava viac než 90 % pôvodnej kapacity, informuje Electrek.

David používa Mach-E ako súčasť svojej súkromnej taxislužby, takže auto denne najazdí zhruba 370 kilometrov. To je obrovská záťaž na každý komponent vrátane pohonu, batérie či podvozku. Napriek tomu auto funguje bez vážnych problémov a pravidelný servis zahŕňa hlavne výmenu kabínového filtra, rotáciu pneumatík a kontrolu stavu vozidla. Brzdové doštičky vďaka rekuperácii zatiaľ nemenil vôbec, čo by bolo pri spaľovacom vozidle takmer nemožné.

Nemali by ste prehliadnuť:

Ekonomika prevádzky je ďalší silný argument. V porovnaní s podobným SUV so spaľovacím motorom ušetril Blenkle na palive vyše 8 700 dolárov, a to nepočítame výhody z nižšej údržby či dlhšej životnosti niektorých komponentov. Väčšinu nabíjania pritom zvláda doma cez vlastný wallbox počas nočných, lacnejších taríf. Len výnimočne využíva rýchle DC nabíjanie, ktoré je efektívnejšie no zároveň drahšie.

elektromobil 400-tisíc kilometrov
S elektromobilom prešiel viac ako 400-tisíc kilometrov | Zdroj: Electrek

Záruka na batériu a pohon od Fordu je štandardne osem rokov alebo 160-tisíc kilometrov, no Blenkle už tieto hodnoty dávno prekonal a vozidlo funguje bezproblémovo ďalej. Tento konkrétny prípad tak ukazuje, že reálna životnosť elektromobilu môže byť výrazne vyššia, než si mnohí skeptici myslia. Zároveň to znižuje obavy z predčasného opotrebovania batérie, čo je ešte stále strašiakom pre niektorých záujemcov.

Prípad Mustangu Mach-E dokazuje, že moderné elektromobily sú schopné zvládať extrémne nároky aj v profesionálnej prevádzke. Takéto skúsenosti môžu prispieť k vyššej dôvere verejnosti v dlhodobú spoľahlivosť elektromobilov, najmä keď ide o batériu, ktorá bola donedávna považovaná za najväčšie riziko. Máte aj vy podobnú skúsenosť? Podeľte sa o ňu s nami!

Náš tip
Prečo sa ľudia boja zobrať elektromobil na dovolenku? Štyria v aute a 1 500 km prinieslo jednoznačnú odpoveď
23. júla 2025

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Nie je možné pridávať komentáre.

+