Nová generácia Mercedes-Benz triedy C s technológiou EQ má ambíciu redefinovať segment stredne veľkých luxusných automobilov. Postavená je na platforme MB.EA s pokročilou 800 V architektúrou. Jej výhodou je hlavne vyšší nabíjací výkon či vyššia efektivita prevádzky.
Pripravovaný Mercedes sa preháňa po legendárnej trati
Práve spomínaná platforma odlišuje novinku od spaľovacej triedy C, avšak dizajnovo sa k nej prikláňa. Ide o pomerne svieži vietor v rámci dizajnu, pretože nezapadá do dizajnového jazyka modelov EQS/EQE. Prototyp bol teraz testovaný na okruhu Nürburgring, avšak bol značne zamaskovaný.
The 2027 Mercedes-Benz C-Class with EQ Technology has been spied lapping the Nürburgring with a more conventional design philosophy. In addition, the sedan will sit on top of the automaker’s scalable MMA platform and offer up to around 483 hp and over 403 miles of electric range. pic.twitter.com/Noe4xV2eMR
— GearheadCole ⚙️ (@cole_marzen) August 23, 2025
Pohonný systém eATS 2.0 zahŕňa synchrónne motory s permanentnými magnetmi, SiC invertor pre lepšiu efektivitu a dokonca aj dvojstupňovú prevodovku na zadnej náprave. Maximálny dojazd má byť viac ako 800 kilometrov, najvýkonnejšie varianty ponúknu výkon 360 kW (483 koní). Vozidlá by mali byť dostupné s pohonom zadných kolies aj ako štvorkolky.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Škoda Epiq je najdostupnejším elektromobilom značky. Nový mestský crossover má potenciál otočiť hru
- Bezpečnosť na druhom mieste? Operátor musel zachraňovať Robotaxi v plnej premávke
- Dron natočil záhadnú Teslu v Giga Texas. Ide o očakávaný ľudový model?
Nová generácia C-Class dostane batériu s kapacitou 94 kWh a nabitie na dojazd 330 km by malo trvať len 10 minút. Nové elektrické Céčko má byť odpoveďou na najnovšie modely BMW Neue Klasse, nové Tesly či prichádzajúce BYD. Nová generácia by mala byť predstavená v budúcom roku.

GLC 400 4Matic EQ bude najvyšším modelom z ponuky a jeho dojazd by mal byť 713 km podľa metodiky WLTP. Sedan C EQ by mal ponúknuť dojazd blížiaci sa hranici 800 km, pričom vo variante s pohonom zadných kolies by ju aj mohol prekročiť. GLC dostane aj možnosť natáčania zadnej nápravy o 4,5 stupňa, nastaviteľné vzduchové odpruženie a 39,1-palcovú obrazovku, ktorá sa bude rozprestierať po celej šírke palubnej dosky. Chýbať nebude ani nový systém MB.OS s umelou inteligenciou, ktorý automobilka predstavila v modeli CLA.
Vlastné verzie elektromobilu triedy C určite vyrobí aj divízia AMG, Insideevs dokonca tvrdí, že najvýkonnejší variant by mohol ponúknuť viac ako 1000 koní.