MojElektromobil

Mikromobilita sa stáva čoraz atraktívnejšou pre mnohých ľudí. Vymeniť v meste auto za bicykel alebo kolobežku je stále čoraz bežnejšie, a tak ani neprekvapí, že aj automobilky sa púšťajú do tohto segmentu. Mercedes-Benz predstavil svoju elektrickú kolobežku eScooter.

Ak ste doteraz rozmýšľali nad tou správnou elektrickou kolobežkou a nevedeli ste sa rozhodnúť, možno toto bude pre vás tá správna voľba. Kolobežka so znakom Mercedes-Benz predsa len môže byť atraktívna pre mnohých fanúšikov tejto značky. Automobilka zo Štuttgartu sa preto spojila s firmou Micro Mobility Systems AG ako odborníkom na tento druh dopravy a spoločne priniesli elektrickú kolobežku eScooter.

Vstup do mikromobility

Ako aj výrobca dopĺňa, mikromobilita je veľmi dobrou alternatívnou v mestách: “Mikromobilita bez emisií je cenným prvkom na ceste k plnohodnotnejším mestám s inteligentnou kombináciou dopravných prostriedkov, čím prispieva k zlepšeniu kvality vzduchu. Okrem toho dokonale spĺňa požiadavky na moderný mestský životný štýl. Jazdec sa môže kedykoľvek spoľahnúť na ideálny a šikovný produkt obzvlášť pri použití vlastného eScootera. Tento dopravný prostriedok si môže vziať so sebou kamkoľvek, preto nijako nezaťažuje verejný priestor.

Hmotnosťcca 12,5 kg
Rozmery po zloženídĺžka: 928 mm; výška: 340 mm; šírka: 145 mm
Výkon motora250 - 500 W
Akumulátor7,8 Ah, 36 V, 280 Wh, články LG
Dojazd30 km (úsporný režim, rovina, 75 kg hmotnosť vodiča, 20 stupňov)
Max. rýchlosť25 km/h
Čas nabíjania3,5 hodiny
Rozmery pneumatíkvpredu 200 mm, vzadu 200 mm
Brzdy3 (1 vpredu a 2 vzadu)
Osvetlenievpredu a vzadu
Pruženievpredu a vzadu
DisplejÁno

O pohon sa stará elektromotor s variabilným výkonom 250 až 500 wattov. Maximálna rýchlosť eScooter je obmedzená na 25 km/h, pričom dostatok energie zabezpečuje akumulátor s kapacitou 7,8 Ah. Pri ideálnych podmienkach je deklarovaný dojazd 30 kilometrov. Kolobežka je odpružená vpredu aj vzadu a obe kolesá sú gumené s priemerom 20 centimetrov. Vďaka tomu má byť zabezpečená komfortnejšia jazda aj na zhoršenom povrchu, napríklad dlažobných kockách. Samozrejmosťou je protišmyková úprava pre lepšiu bezpečnosť.

Dizajnovo ide o štandardný, avšak adekvátne k Mercedesu spracovaný kúsok. Po funkčných stránkach je samozrejmosťou teleskopická tyč pre nastavenie výšky. Ovládanie zrýchlenia či bŕzd je možné cez vpravo umiestnený regulátor plynu a vľavo umiestnenú ručnú brzdu. Displej v strede informuje o rýchlosti či stave batérie. Ručná brzda je riešená bubnovým systémom vzadu, no taktiež je možné využiť klasickú nožnú brzdu na zadnom blatníku. Pre jazdu v noci je pochopiteľne prítomné aj LED osvetlenie.

12. októbra 2020

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+