Koncept Mercedes-AMG GT XX prekonal niekoľko svetových rekordov týkajúcich sa elektromobilov. Automobilka toto vozidlo zobrala na vysokorýchlostnú testovaciu dráhu Nardo v južnom Taliansku a výsledky boli veľmi zaujímavé.
Koncept so zaujímavými parametrami
Elektromobil bol predstavený v júni tohto roka ako model s výkonom 1360 koní a 114 kWh batériou. Jeho maximálna rýchlosť je 359 km/h a čo je ešte zaujímavejšie, dokáže sa nabíjať výkonom neuveriteľných 850 kW. Electrek hovorí, že si vozidlo dokáže tento výkon udržať veľmi dlhú dobu. V preklade to znamená, že za 5 minút nabíjania vie doplniť energiu na trasu dlhú približne 400 kilometrov.

Tieto parametre ho priam predurčujú na prekonávanie rekordov. Spomínaná testovacia trať je známa svojou dlhou klopenou kruhovou dráhou, ktorá autám umožňuje dosiahnuť vysokú rýchlosť a aj udržať si ju. Práve tu sa prekonávajú rýchlostné a vzdialenostné rekordy.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Letisko v Mníchové má novú vozovňu pre elektrobusy. Je doslova prepchatá nabíjačkami
- Spaľováky by mohli závidieť. Tento elektromobil prešiel na jedno nabitie až 1704 kilometrov
- Dominantný hráč alebo monopol? Enel dostal v Taliansku miliónovú pokutu
Poďme ale konkrétne na Mercedes-AMG GT XX. Počas siedmich dní, 13 hodín, 23 minút a 7,10 sekundy automobilka testovala vozidlo vo dne aj v noci, aby zistila ako si poradí pri vysokých rýchlostiach bez zastávky. Výsledkom bolo, že vozidlo prekonalo všetky doterajšie rekordy v dojazde. Bol lepší aj ako aktuálny hit od Mercedesu, model CLA, ktorý je mimoriadne efektívny, ponúka dlhý dojazd a rýchle nabíjanie.

Prvým prekonaným rekordom bola vzdialenosť, ktorú elektromobil prešiel za 24 hodín. Doterajší rekord držal XPeng P7, ktorý prešiel 3961 kilometrov. Avšak nový Mercedes zvládol za rovnaký čas prejsť neuveriteľných 5479 kilometrov. To ale nie je všetko.
Okolo zemegule len za 7 dní
Vyššie uvedených 7 dní a niekoľko hodín je čas, za ktorý elektromobil prešiel vzdialenosť rovnajúcu sa obvodu Zeme, čo je 40 075 kilometrov. Potreboval na to 3177 kôl na trati dlhej približne 12,5 kilometra. Cieľom bolo dokončiť trasu za menej ako 8 dní, čo sa aj podarilo.
Hlavným dôvodom, prečo sa to podarilo, je práve neuveriteľná rýchlosť nabíjania. Dnešné najlepšie modely, ktoré sa predávajú na Slovensku, zvládnu v peaku aj 350 kW, no v porovnaní s 850 kW je to stále málo. Mercedes tak mohol mať kratšie zastávky na nabíjanie, čo jednoznačne prejavilo v počte prejdených kilometrov.

Test absolvovali dva rovnaké modely naraz, pričom dosiahli veľmi podobné čísla. Rozdiel medzi prejdenou vzdialenosťou bol zanedbateľných 25 kilometrov. Vozidlá po trati jazdili rýchlosťou presne 300 km/h, ktorá bola optimálnou z pohľadu energetickej účinnosti a rýchlosti nabíjania auta. Auto v priemere najazdilo 5300 kilometrov za deň.
Chýba nám však jedna dôležitá štatistika, ktorú automobilka neuviedla. Zaujímalo by nás, koľkokrát boli elektromobily počas testu na nabíjačke, aké boli výkony a aký celkový čas strávili nabíjaním.