Mercedes-Benz Trucks pokračuje v elektrickej revolúcii nákladnej dopravy a teraz predstavil nový model eActros 400, ktorý predstavuje strategický krok smerom k pokrytiu širšieho spektra prepravných potrieb. Nový elektrický nákladiak vychádza z vlajkového modelu eActros 600 a prináša zaujímavý kompromis medzi dojazdom, užitočným zaťažením a cenou. Na tému upozornil portál Electrive.
Menší model, menšia batéria
Novinka zdieľa technologický základ so svojím väčším súrodencom, a to vrátane LFP batérií od spoločnosti CATL, 800 V architektúry a hnacej nápravy. Hlavným rozdielom je kapacita batérie – konkrétne počet batériových balíkov. Zatiaľ čo eActros 600 ich má tri s celkovou kapacitou 621 kWh, novinka ponúka len dva, pričom ich kapacita je 414 kWh.

Toto riešenie prinieslo výhody v oblasti užitočného zaťaženia. eActros 400 je o 1,5 tony ľahší ako väčší model, čo zvýšilo maximálne zaťaženie na 9,5 tony. V kombinácii s návesom je užitočné zaťaženie viac ako 25 ton, teda o tri tony viac ako eActros 600. Týmto sa približuje parametrom naftových nákladiakov, čo bola doteraz jedna z hlavných výhrad prepravcov voči elektrickým verziám.
400 kW nabíjanie a dva CCS konektory
Pre nabíjanie slúži klasický CCS konektor na ľavej strane vozidla, maximálny nabíjací výkon je 400 kW. Na strane spolujazdca sa môže nachádzať ďalší CCS konektor, avšak ten je súčasťou voliteľnej výbavy. Nabitie z 10 na 80 percent kapacity batérie trvá 46 minút.
![]()
Nemali by ste prehliadnuť:
- Tesla Model Y Standard: Najlacnejšie SUV značky nemá rádio, panoramatickú strechu ani lepšie tlmiče
- Nissan zvoláva takmer 20 tisíc Leafov. Trápia ich problémy s batériou
- Obťažuje vás pomalé nabíjanie v zime? Riešenie pre staršie Enyaqy alebo Volkswageny je tu
![]()
Dojazd sa líši od konfigurácie a spôsobu využitia. Pri plnom zaťažení a diaľkovej preprave je to približne 330 kilometrov, pri ideálnych podmienkach zvládne na jedno nabitie prejsť približne 480 kilometrov.
Široké spektrum konfigurácií
Automobilka stavila na modulárnu koncepciu, ktorá umožní široké spektrum konfigurácií. Zákazníci si môžu vybrať medzi dvoma typmi kabín – klasickou L kabínou v známom dizajne Actros alebo Pro Cabin so šírkou 2,5 metra, rovnou podlahou a väčším vnútorným priestorom. Prvá je ľahšia, druhá zase aerodynamickejšia..

Novinka ponúka 5 úrovní rekuperácie a 3 jazdné režimy. Zaujímavosťou je tiež možnosť dočasného zvýšenia výkonu z 400 na 600 kW, čo pomôže pri akcelerácii v hustej premávke. Oproti porovnateľným naftovým modelom Actros môžu nové modely dosiahnuť 40-percentné zníženie emisií oxidu uhličitého počas desiatich rokov pri použití priemerného európskeho energetického mixu. Pri využití elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov môže byť zníženie emisií aj viac ako 80-percentné.




