Nový Mercedes-Benz Triedy S bude aj plug-in hybrid, dojazd 100 km a DC nabíjanie

O automobilke Mercedes-Benz počúvame pomerne často v súvislosti s elektrifikáciou ich vozového parku. Tento rok prišli s niekoľkými zaujímavými plug-in hybridmi a ich ponuku bude rozširovať aj v budúcom roku. Príkladom je nový luxusný model Mercedes-Benz Triedy S, ktorý zvládne prejsť na jedno nabitie až 100 kilometrov v čisto elektrickom režime.

Mercedes-Benz sa opäť rozhodol rozšíriť svoju ponuku plug-in hybridov o nový model. Trieda S už síce je dostupná aj v plug-in hybridnej verzii, no v budúcom roku sa dočká novej verzie, s ktorou prichádza výrazné vylepšenie parametrov. Základ pre novú verziu je benzínový motor M 256 z modulárnej rodiny FAME. Ide o šesťvalec s výkonom 270 kW, ktorému bude sekundovať elektromotor s výkonom až 110 kW. Kombinovaný výkon oboch pohonov je teda masívnych 375 kW s krútiacim momentom 750 Nm. Maximálna rýchlosť auta je 250 km/h, pričom v čisto elektrickom režime ide o 140 km/h.

Dojazd až 100 km v elektrickom režime

V zadnej časti vozidla je umiestnená batéria s kapacitou 28,6 kWh, z toho je využiteľných iba 21,5 kWh. Mercedes-Benz sa rozhodol pre veľmi výraznú rezervu vzhľadom na veľkosť batérie – až 25 %. Pravdepodobne preto, že Mercedes-Benz Tiedy S bude možné nabíjať aj jednosmerným prúdom. Je tu teda podpora aj pre rýchle DC nabíjanie s maximálnym výkonom 60 kW. Automobilka v tejto súvislosti hovorí o čase nabíjania okolo 30 minút. Za tento čas získate čisto elektrický dojazd až 100 kilometrov.

WLTP parametre sú v tomto ohľade pomerne optimistické, a teda dojazd by sa mal pohybovať od 81 do 103 kilometrov. Spotreba elektrickej energie by sa mala pohybovať od hodnoty 24,5 kWh do 29,5 kWh / 100 km. Podľa normy WLTP by aj vďaka týmto parametrom elektrického dojazdu mala dosiahnuť iba 0,8 až 1,3 l / 100 km. V základe bude Mercedes-Benz Triedy S vybavený palubnou nabíjačkou s výkonom 3,7 kW, avšak za poplatok si viete dokúpiť až 11 kW trojfázovú palubnú nabíjačku. Vďaka nej by trvalo nabíjanie z klasického verejného AC wallboxu alebo nabíjacej stanice menej ako 2 hodiny.

Nakoľko ide o plug-in hybrid, ktorý sa vie nabíjať nielen zo zásuvky, ale aj rekuperáciou, Mercedes-Benz zapracoval aj na tejto stránke. V tlačovej správe hovoria o vylepšených hydraulických brzdách, vďaka ktorých sa zlepšil výkon rekuperácie. Ten by mal dosiahnuť až 120 kW. Mercedes-Benz v súvislosti s elektrickou jazdou spomína vylepšený systém automatického prepínania pohonu podľa najvyššej efektivity. Vozidlo má pracovať s kartografickými údajmi a topografiou na naplánovanej trase.

Súvisiacie články

Emisný škandál – riešenie v podobe DC?

Plug-in hybridy sú v súčasnosti pod paľbou kritiky, nakoľko ich spotreba, a teda aj emisie, sú oveľa vyššie ako uvádzajú výrobcovia. Do veľkej miery to ale nie je ani tak problém áut, ako majiteľov, ktorí svoje autá buď vôbec nenabíjajú, alebo iba veľmi málo. Určite ale existujú aj výnimky, kedy majitelia, práve naopak, nabíjajú veľmi intenzívne. Pravdou ale je, že aj my máme občas problém dosiahnuť papierovú spotrebu. Pri plug-in hybridoch Mercedes-Benz sa nám to darí oveľa častejšie a občas tieto čísla dokážeme ak prekonať.

Testovali sme už tri plug-in hybridy od Mercedes-Benz s podporou DC nabíjania. Táto funkcia výrazným spôsobom mení pomer jazdy na elektriku a klasické fosílne palivá. S rýchlym nabíjaním sa plug-in hybrid môže nabiť až 3, 6 alebo aj 9x rýchlejšie. Príklad môže byť aj Mercedes-Benz GLE 350de, s ktorým sme ešte bez DC nabíjania dosiahli spotrebu po prejdení 744 kilometrov 5,8 l / 100 km a 8,7 kWh / 100 km. Čo je, mimochodom, na rozmery auta, stále veľmi solídna spotreba. Avšak, keď sme auto testovali znova a už s DC nabíjaním, spotreba bola po prejdení 605 kilometrov iba 1 l / 100 km.

Samozrejme, profil trasy nebol totožný s prvým testom, no výhody rýchleho nabíjania nemožno zaprieť. Zároveň ale plug-in hybridy s DC nabíjaním nevítajú majitelia elektromobilov, nakoľko ich môžu brať ako tých, ktorí blokujú nabíjačky. Ak je plug-in hybrid vybavený DC nabíjaním s výkonom do 24 kW, v tomto prípade by bolo zo strany automobilky určite lepšie, keby siahli po rýchlejšej, 22 kW AC nabíjačke. Blokovať DC nabíjačku, ktorá vie ponúknuť výkon 50 kW a viac nemusí byť v tomto prípade korektné. Každopádne, ak už plug-in hybrid podporuje DC nabíjanie s výkonom 60 kW, vtedy je už takéto nabíjanie akceptovateľné.

Ďalšie plug-in hybridy s DC nabíjaním

Mercedes-Benz nie je jediný, ktorý využíva DC nabíjanie pri plug-in hybridy. Dlhodobo túto možnosť ponúka Mitsubishi v rámci modelu Mitsubishi Outlander, ktorý sme tiež testovali. Touto cestou sa vydáva aj Land Rover s najnovšími plug-in hybridnými modelmi.

Disqus Comments Loading...

Vážení čitatelia a návštevníci portálu MojElektromobil.sk, pre skvalitnenie služieb používame súbory cookies. Prehliadaním tohto webu tak súhlasíte s používaním týchto súborov.