MojElektromobil

Sľubovali revolúciu, dnes je otázne čo s nimi vlastne bude. Holandská spoločnosť Lightyear sa ešte začiatkom januára chválila spustením predobjednávok na “prevratný solárny elektromobil Lightyear 2”, no dnes je už zjavné, že nie všetko v pozadí tohto projektu je také skvelé ako sa mohlo zdať.

Ako totiž informuje portál InsideEVs na základe oficiálnej tlačovej správy, spoločnosť Lightyear oznámila, že jej kľúčová dcérska firma Atlas Technologies musela vyhlásiť bankrot. Atlas Technologies zodpovedá za výrobu solárnych elektromobilov, zatiaľ čo materská spoločnosť Lightyear je držiteľom práv duševného vlastníctva solárnych elektromobilov rovnomennej značky.

Materská spoločnosť aj kvôli tomu uvádza, že krach Atlas Technologies ešte automaticky neznamená koniec značky Lightyear. Tá vraj bude fungovať naďalej a svoje úsilie plne sústredí na druhú generáciu solárneho elektromobilu Lightyear 2, ktorý na trh dorazí v roku 2025.

Mimochodom, s cenovkou 40 000 dolárov má byť až 6-krát lacnejší než pôvodný Lightyear 0 a celé to tak trochu začína pripomínať rozprávku s nešťastným koncom. Produkcia modelu Lightyear 0 totiž trvala len necelých šesť týždňov, čo by pri avizovanom objeme 1 kusu týždenne malo od masovej výroby dosť ďaleko. Potom spoločnosť oznámila, že výroba je pozastavená, na súde je žiadosť o zastavenie platieb pre Atlas Technologies a začína sa venovať príprave modelu Lightyear 2.

Budúcnosť značky Lightyear je napriek oficiálnemu vyjadreniu prinajmenšom neistá. Zamestnanci majú už teraz vo veľkom hľadať nové pracovné príležitosti a otvorene sa pripravujú na koniec. To v kombinácii s veľmi stručnými informáciami zo strany materskej spoločnosti Lightyear nevrhá na celú situáciu veľmi pozitívne svetlo. Navyše, na rozbehnutie svojho záchranného projektu potrebuje získať nemalé investície.

Náš tip
Lightyear 2: Na solárny elektromobil s extra dlhým dojazdom je už dostupný poradovník
3. februára 2023

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+