Ceny diaľničných známok na Slovensku neustále stúpajú. V tomto roku motoristi platia 90 eur ročne, pričom v minulom roku to bolo len 60 eur. Mať možnosť zakúpiť ju lacnejšie by tak určite prišla vhod. Príklad by sme si mohli zobrať napríklad zo švajčiarskeho Lidlu, ktorý spustil veľkú vianočnú akciu s diaľničnými nálepkami pre rok 2026, ktorá vyvolala obrovský záujem. Na tému upozornil portál Bluewin.
Diaľničná známka za polovicu, stačil len jeden nákup
Reťazec otvoril december naozaj vo veľkom štýle. Počas prvého dňa v mesiaci mohli zákazníci s nákupom minimálne 70 frankov pomocou aplikácie Lidl Plus získať diaľničnú známku za rekordne nízku cenu, len 19,90 CHF. V porovnaní so štandardnou cenou 40 CHF tak ide o polovicu.

Táto ponuka spôsobila to, že od skorých ranných hodín sa v predajniach tvorili dlhé rady a priestor na parkovisku bol úplne zaplnený. Vodiči čakali v radoch aj niekoľko desiatok minút, dokonca si plánovali nákupy tak, aby mohli využiť túto výhodnú ponuku. Niektorí zákazníci si rozdelili nákupy medzi seba a rodinných príslušníkov, aby získali viacero nálepiek naraz.
Predaje stúpli viac ako dvojnásobne
Akcia podľa Lidlu prekonala všetky očakávania. Predaj diaľničných známok sa viac ako zdvojnásobil a pokladne museli zvládať zvýšený nápor nakupujúcich. Nálepky boli zákazníkom k dispozícii aj počas 2. a 3. decembra, no za mierne vyššiu cenu – 23,90 CF pre používateľov Lidl Plus aplikácie a 29,90 CHF pre ostatných.
![]()
Nemali by ste prehliadnuť:
- Prvá krajina zvažuje rázny krok. Zakáže predaj luxusných spaľovacích vozidiel?
- Definitívna bodka za chaosom? Minister potvrdil, že domácnosti s fotovoltikou odvody platiť nebudú. Elektrina však zdražie o 70 %
- Čínske AUDI predstavilo elektrické SUV. Takto budú vyzerať budúce modely značky, ktorá sa nápadne podobá na tú Európsku
![]()
Takáto akcia je jasným dôkazom, že aj ľudia v krajine, kde je životná úroveň úplne inde ako na Slovensku, dokážu kvôli pár ušetreným frankom stáť v rade a urobiť si výraznejší nákup. Ak by sa takáto akcia konala aj u nás, výsledok by bol pravdepodobne veľmi podobný. Avšak s tým, že naša diaľničná známka je podstatne drahšia, čiže motoristi by vedeli teoreticky ušetriť viac peňazí.
Skvelý marketingový ťah od Lidlu
Pre Lidl ide navyše o veľmi zaujímavý spôsob, ako zvýšiť počet používateľov aplikácie Lidl Plus, čo v dlhodobom horizonte do predajní priláka viac zákazníkov. Reťazec pomocou aplikácie motivuje nakupovať viac, ale aj zvyšuje lojalitu, čím sa stáva konkurencieschopnejším na trhu.
Zároveň táto skúsenosť ukazuje aj to, aká významná môže byť cenová stratégia pri prilákavaní zákazníkov, najmä v období pred Vianocami. Lidl týmto krokom úspešne spojil klasický maloobchod s modernými technológiami a vytvoril intenzívny záujem o produkt, ktorý bežne patrí medzi menej atraktívne nákupné položky.




