Čínska automobilka Li Auto varuje pred potenciálnym rizikom prehriatia batérie elektromobilu Li Auto Mega v „extrémnych podmienkach.“ Len nedávno sme informovali o prvom incidente, keď toto vozidlo začalo horieť krátko po zastavení na semafore. Spod podvozku vyleteli iskry a celý elektromobil bol v priebehu niekoľkých sekúnd vo veľkých plameňoch. Posádke sa našťastie nič nestalo. Viac o tomto incidente nájdete v článku Elektromobil začal horieť v noci na semafore. Akcie automobilky okamžite klesli.
Problém nie je v samotnej batérii, ale v jej ochrane
Z tohto dôvodu automobilka zvoláva 11 411 vozidiel Mega v Číne. Problém s prehriatím pravdepodobne súvisí s nedostatočnou ochranou v chladiacom systéme. V extrémnych prípadoch môže viesť až k tepelnému úniku batérie, čo sa stalo aj v prípade, ktorý opisujeme vyššie. Na tému upozornil portál Electrive.

Problém postihuje modely vyrobené medzi 18. februárom 2024 a 27. decembrom 2024. Automobilka sa k tomu vyjadrila na svojom oficiálnom účte na čínskej platforme WeChat. Vo vyhlásení spomína tiež nedávny incident, ktorý pritiahol pozornosť verejnosti nielen v Číne. Momentálne prebieha oficiálne vyšetrovanie, no interné vyšetrovanie potvrdilo chybu v chladiacom systéme. Spoločnosť zároveň tvrdí, že za požiar neboli zodpovedné samotné články batérie, ktorú dodáva CATL.
Nutná je zastávka v servise
Problém nie je možné odstrániť len softvérovou aktualizáciou, majitelia vozidiel ich budú musieť priniesť osobne do autorizovaných servisov. Zvolávacia akcia trvá od 7.novembra, pričom počas návštevy servisu sa vymení nielen chladiaca kvapalina, ale aj ovládač predného motora v dotknutých vozidlách. Li Auto tiež predĺži štandardnú záručnú dobu.
![]()
Nemali by ste prehliadnuť:
- Batérie elektromobilov ktorej značky vydržia najdlhšie a majú najnižšiu degradáciu?
- Praha zavedie novinky, ktoré sa majiteľom elektromobilov nebudú páčiť. Za parkovanie budú platiť „dvakrát“
- Nová Toyota Corolla sa môže stať najkrajšou Toyotou na svete. Príde aj ako elektromobil
![]()
Mega je úplne prvým elektromobilom tejto už pomerne známej automobilky, na trh bol uvedený začiatkom minulého roka. Elektrická dodávka s dĺžkou 5,35 metra ponúka 800 V architektúru a pri uvedení na čínsky trh stála po prepočte približne 73 tisíc eur. NMC batéria od CATL má kapacitu 102,7 kWh a nabíjať sa dokáže neuveriteľným výkonom 520 kW. Elektromotory ponúkajú systémový výkon 400 kW a táto dodávka je k dispozícii s tromi radmi sedadiel.




