MojElektromobil

Automobilka Lexus predstavila svoj prvý plug-in hybridný model. Elektrifikovanú pohonnú jednotku s nabíjateľnou batériou dostal Lexus NX 450h+, ktorý bude kombinovať 2,5 litrový benzínový motor s elektromotorom.

Toyota rozhodne patrí medzi lídrov v hybridnej technológii, no dlhodobo sa vyhýbala elektrifikovaným pohonom, v ktorých by sa nachádzala batéria s možnosťou nabíjania z externého zdroja. Síce v ponuke mala už dlhšie aj jeden takýto model, ďalej sa v tejto oblasti nesnažila expandovať. Zmenilo sa to až nedávno, a to s oznámením plug-in hybridnej Toyota RAV4 s dojazdom takmer 100 kilometrov v čisto elektrickom režime. Bolo teda len otázkou času, kedy sa pridá aj sesterská značka Lexus.

Vyšší výkon a zaujímavý dojazd

Zatiaľ nejde o odhalenie všetkých parametrov, no Lexus konečne prišiel s predstavením svojho prvého plug-in hybridného modelu NX 450h+. Ide teda o výkonnejší model, ktorý kombinuje 2,5 litrový benzínový motor s elektromotorom. Spaľovací motor je umiestnený na prednej náprave a elektromotor má za úlohu výkon prenášať na zadnú nápravu. Takýmto spôsobom zároveň vzniká pohon štyroch kolies, ktorý značne vylepšuje jazdné vlastnosti. Celkový výkon plug-in hybridného systému je 306 koní, vďaka čomu dokáže zrýchliť z 0 – 100 km/h už za približne šesť sekúnd.

Síce ide zatiaľ o odhadované čísla, no neočakávame, že by sa od tých reálnych mali výraznejšie líšiť. Spotreba paliva by sa mala dostať pod 3 litre na 100 km s úrovňou emisií pod 40g na kilometer. Čisto elektrický režim by vám mal pokryť denný nájazd a to minimálne z väčšej časti. Automobilka udáva dojazd v elektrickom režime 63 kilometrov, čo je nadpriemer. Na takéto číslo sa dostali aj vďaka veľkej batérii s kapacitou až 18 kWh. Ide teda zjavne o totožnú kapacitu, akú má aj Toyota RAV4. Možnosti nabíjania pre Lexus NX 450h+ zatiaľ nie sú známe, no ak by s inšpiráciou pokračovali, nemalo by chýbať ani rýchle DC nabíjanie.

Lexus zároveň upozorňuje na fakt, že elektrifikovaná sústava žiadnym spôsobom nezasiahla do vnútorného priestoru. Objem kufra zostáva nezmenený a rovnako tak aj objem palivovej nádrže, ktorý zostáva na hodnote 55 litrov. Z pohľadu komfortu v interiéri neprišlo na žiadne výraznejšie zmeny, ale pre Lexus je táto časť stále veľkou prioritou. Pohodlnú a tichú jazdu dokáže ešte vylepšiť elektrická jazda bez zbytočného ruchu a vibrácií. Predsa len ale prišlo k úpravám menších detailov, a to napríklad, klasickú kľučku dverí nahradí elektronická západka e-latch.

15. júna 2021

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+