MojElektromobil

Lexus začiatkom tohto roka ukončil v Japonsku svoj vstupný model CT a tým tak ukončil svoj 10 ročný výrobný cyklus. Hatchbacky Lexusu sa v USA predávali až do modelového roku 2017, ale automobilka sa ich rozhodla vyradiť zo svojho modelového radu už po 4 690 dodávkach v krajine. Avšak Lexus sa predsa len rozhodol dať modelu CT ešte jednu šancu. Podľa najnovších informácií sa v súčasnosti vyvíja model už druhej generácie s tromi rôznymi typmi pohonnej jednotky.

Zmena modelu CT na crossover

Takmer nikoho neprekvapí informácia, že Lexus plánuje zmeniť CT na malý crossover, ktorý by tak nahradil tradičný tvar hatchbacku. Tvrdí to portál motor1.com. Avšak informácií ohľadom týchto plánov je momentálne naozaj málo a mali by sme ich brať s rezervou. Ak sa však výroba tohto nového modelu schváli, nové CT by sa mohlo umiestniť mierne vyššie nad UX v globálnom portfóliu spoločnosti.

Foto: Lexus

Najzaujímavejšie novinky z Japonska tvrdia, že nástupca CT bude uvedený už len s plynovým, hybridným a elektrickým pohonom. Avšak všetko ohľadom tejto veci je ešte stále nejasné. V Best Car Web sa však spomína 2,0-litrový hybridný systém a 2,5-litrový benzínový motor a variant napájaný z batérie.

Vylepšenia prvej generácie CT

Výroba prvej generácie CT sa prestala vyrábať už v marci tohto roku, keď bola vydaná jej finálna edícia modelu. Okrem vizuálnych vylepšení mala iba jedinú dostupnú hnaciu sústavu a to 1,8-litrový štvorvalcový mlyn s výkonom 98 koní (73 kilowattov) a krútiacim momentom 47 kilogramov (142 Newtonmetrov). Hybridný systém s podporou elektromotora s ďalšími 80,5 k (60 kW) a 70 kg (207 Nm) bol schopný poskytnúť špičkový výkon až 134 k (100 kW).

Predchádzajúci model CT sa v USA začal predávať pre modelový rok 2011 s počiatočnou cenou okolo 29 120 USD. V prepočte zhruba 28 067 EUR. Pre modelový rok 2014 bol zasa vylepšený už o novú prednú masku. V USA o tri roky neskôr tak stratil elektrifikovaný hatchback svoju pozíciu základného modelu značky.

29. novembra 2022

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+