MojElektromobil

Čínska automobilka Leapmotor pokračuje vo svojej expanzii na globálny trh a po septembrovej premiére na autosalóne IAA Mobility 2025 v Mníchove spúšťa predpredaj modelu Lafa 5 (v Európe známeho ako Leapmotor B05). Nový elektrický hatchback má ambíciu konkurovať vozidlám ako Volkswagen ID.3, MG4, BYD Dolphin či pripravovaný model Nio Firefly EV, a to vďaka kombinácii výkonu, moderných technológií a dostupnej ceny. Téme sa venovali weby Electrive a CNEVPost.

Cena, výkon, technológie a dojazd

Predpredaj bol spustený začiatkom novembra v Číne a automobilka zároveň zverejnila kompletné technické údaje aj cenové rozpätie. Základná verzia modelu Lafa 5 sa začína na sume 105 800 RMB (približne 12 800 €), pričom najvyššia verzia 605 Max dosahuje cenu 131 800 RMB (asi 16 000 €).

Leapmotor Lafa 5
Zdroj: Leapmotor

Spolu bude k dispozícii päť variantov – 515 Plus, 515 Pro, 515 Max, 605 Pro a 605 Max – ktoré sa líšia kapacitou batérie, výkonom a výbavou. Zákazníci, ktorí si vozidlo zarezervujú s vkladom 99 RMB (asi 12 €), získajú výhody v hodnote až 12 500 RMB (okolo 1 500 €). Oficiálne uvedenie na čínsky trh je naplánované na 28. novembra 2025, pričom dodávky sa začnú bezprostredne po spustení predaja.

Leapmotor Lafa 5 stojí na platforme LEAP 3.5 Architecture B, ktorú značka vyvinula pre kompaktné elektromobily. Hatchback s dĺžkou 4 430 mm, šírkou 1 880 mm, výškou 1 520 mm a rázvorom 2 735 mm ponúka viac priestoru než väčšina jeho konkurentov.

Leapmotor Lafa 5
Zdroj: Leapmotor

Pohonná jednotka bude vždy umiestnená vzadu – zákazníci si môžu vybrať medzi 132 kW (180 k) a 160 kW (218 k) verziou. Slabšia verzia zrýchli z 0 na 100 km/h za 8,7 sekundy, zatiaľ čo výkonnejšia zvládne rovnaký šprint už za 6,4 sekundy.

O napájanie sa starajú lítium-železo-fosfátové (LFP) batérie s kapacitou 56,2 kWh alebo 67,1 kWh, čo podľa čínskeho cyklu CLTC prináša dojazd 515 až 605 kilometrov. Nabíjanie z 30 % na 80 % trvá približne 18 až 19 minút, čo svedčí o modernej rýchlonabíjacej technológii, aj keď presný výkon nabíjania zatiaľ výrobca neuviedol.

Leapmotor Lafa 5
Zdroj: Leapmotor

Inteligentný interiér a asistenčné systémy

Kabína modelu Lafa 5 ponúkne moderný digitálny kokpit s výkonnými čipmi Qualcomm Snapdragon 8155P alebo 8295P, ktoré zabezpečia rýchle spracovanie dát pre infotainment aj asistenčné systémy.

Leapmotor Lafa 5
Zdroj: Leapmotor

Vyššie varianty Max budú navyše vybavené strešnou LiDAR jednotkou a systémom Leapmotor Pilot, schopným spracovávať až 200 biliónov operácií za sekundu (200 TOPS) – čo prináša pokročilé funkcie autonómneho riadenia a aktívnej bezpečnosti.

Európsky debut v roku 2026

Po domácej premiére plánuje Leapmotor spolu s partnerom Stellantis rozšíriť model B05 (Lafa 5) aj na európske trhy. Očakáva sa, že sa k zákazníkom dostane v druhej polovici roka 2026, a to vrátane slovenského trhu.

Leapmotor Lafa 5
Zdroj: Leapmotor

Európska verzia má niesť športovejší charakter a odlišné ladenie podvozka, ktoré pripravuje európsky tím Stellantisu. Zaujímavosťou je, že už v polovici roka 2026 sa má objaviť aj špeciálna verzia B05 Ultra, ktorá prinesie športový bodykit, väčší zadný spojler a matné lakovanie karosérie.

Leapmotor má za sebou mimoriadne silný rok – len v októbri 2025 automobilka dodala 70 289 vozidiel, čo predstavuje šiesty rekordný mesiac po sebe. Od januára do októbra dosiahla 465 805 dodávok, teda nárast o viac než 120 % medziročne.

Leapmotor Lafa 5
Zdroj: Leapmotor

Cieľom pre rok 2025 je až 650 000 predaných vozidiel, pričom výrobca plánuje v roku 2026 prekročiť hranicu milióna. Okrem modelu Lafa 5 automobilka už avizovala aj príchod nového modelu A10, ktorý sa predstaví na autosalóne v Guangzhou ešte tento mesiac a otvorí novú A-sériu v ponuke značky.

Leapmotor predstavuje Lafa 5 na IAA a začína predpredaj v Číne. Kedy príde aj na Slovensko?

Pôvodný článok (15. septembra 2025)

Leapmotor, čínska automobilka, ktorá si získava pozornosť na globálnom trhu, predstavila nový model Lafa 5 na medzinárodnom autosalóne IAA Mobility 2025 v Mníchove. Tento športový hatchback, ktorý má za cieľ získať mladých zákazníkov po celom svete, bude oficiálne uvedený na trh v Číne v poslednom štvrťroku 2025, pričom dodávky sa začnú v prvej polovici roku 2026. Okrem toho sa automobilka chystá predstaviť aj model s označením B05 na európskom trhu, ktorý príde aj na slovenský trh v roku 2026. Podrobnosti sú zverejnené na webe Stellantis a téme sa venovali aj portály Electrive a CNEVPost.

Lafa 5: Nový prírastok do segmentu elektrických hatchbackov

Lafa 5 je model, ktorý sa má postaviť proti etablovaným elektrickým hatchbackom ako Volkswagen ID.3, BYD Dolphin, či MG4. S dĺžkou 4 430 mm, šírkou 1 880 mm a výškou 1 520 mm, s rázvorom 2 735 mm, Lafa 5 je väčší než niektoré z jeho konkurentov a ponúka štýlový, športový dizajn, ktorý by mal osloviť moderných mestských vodičov.

Leapmotor Lafa 5
Leapmotor Lafa 5 | Zdroj: Leapmotor

Model Lafa 5 je vybavený najmodernejšími technológiami, ktoré mu umožnia konkurovať v rýchlo rastúcom segmente elektrických hatchbackov. Ako športový model od Leapmotor, ktorý bol navrhnutý v spolupráci s tímom Stellantis v Európe, sa tento hatchback profiluje ako „auto snov“ pre mladých ľudí po celom svete, ktorí hľadajú nielen ekologický, ale aj štýlový a výkonný elektrický automobil.

Prepredaj v Číne a očakávaný príchod do Európy

Ceny pre model Lafa 5 v Číne zatiaľ neboli zverejnené, no očakáva sa, že cena bude konkurencieschopná v rámci daného segmentu. Dodávky do Číny sa začnú v prvej polovici roku 2026, pričom globálny predaj tohto modelu začne tiež v roku 2026.

Leapmotor Lafa 5
Leapmotor Lafa 5 | Zdroj: Leapmotor

Mníchovská premiéra naznačuje, že Leapmotor sa chce etablovať na európskom trhu, ktorý je veľmi silne konkurenčný, no stále rastie v oblasti elektrických vozidiel. Po uvedení modelu B05 a rozšírení predaja modelu B10 v Európe, je Lafa 5 ďalším krokom v expanznej stratégii automobilky.

Leapmotor Lafa 5
Leapmotor Lafa 5 | Zdroj: Leapmotor

Lafa 5 sa bude pýšiť nielen atraktívnym dizajnom, ale aj pokročilými technológami. Konkrétne, model ponúkne inteligentné funkcie, ktoré budú zamerané na komfort a bezpečnosť vodičov a pasažierov. Presné technické údaje o pohonnom systéme zatiaľ neboli zverejnené, ale automobilka zdôrazňuje, že model bude ekologický, s nulovými emisiami, čo je v súlade s jej záväzkami k udržateľnosti.

B05 a B10: Expanzia do Európy

Súčasne s uvedením Lafa 5, Leapmotor predstavil modely B05 a B10, ktoré už predtým naznačili svoje ambície vstúpiť na európsky trh. Model B05, ktorý je označovaný ako športový hatchback pre novú generáciu mestských trendsetterov, prinesie moderný a dynamický dizajn s výkonnostnými parametrami vhodnými pre náročných vodičov.

Leapmotor Lafa 5
Leapmotor Lafa 5 | Zdroj: Leapmotor

B10, ďalší model, ktorý bol predstavený na IAA Mobility 2025, bude dostupný v Európe a bude ponúkať atraktívnu cenu a pokročilé technologické funkcie. Tento SUV model ponúka dve veľkosti batérií, s dojazdom až 434 kilometrov, pričom je vybavený 160 kW elektromotorom a rýchlonabíjaním až do 168 kW, čo umožňuje rýchle doplnenie energie za menej ako 20 minút.

Leapmotor má ambície stať sa kľúčovým hráčom na európskom trhu s elektrickými vozidlami a modely B05 a B10 sú jasným dôkazom tejto stratégie. Očakáva sa, že novinky budú k dispozícii aj na slovenskom trhu od roku 2026.

Leapmotor Lafa 5
Leapmotor Lafa 5 | Zdroj: Leapmotor

Ceny modelu Leapmotor Lafa 5 (známeho aj ako B05 v Európe) zatiaľ neboli oficiálne oznámené, no očakáva sa, že sa budú pohybovať v rozmedzí od približne 160 000 RMB (asi 20 500 €) v Číne až po 25 000 alebo 30 000 €. V Číne je možné si model predobjednať s vkladom 99 RMB (približne 14 €), pričom tento krok poskytuje prístup k exkluzívnym výhodám počas obmedzeného obdobia.

Prečítajte si tiež:

Náš tip
Test Peugeot E-3008 Allure: Stále tá istá pesnička, alebo úplne nový príbeh?
11. novembra 2025

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Nie je možné pridávať komentáre.

+