Najmladšia značka koncernu Stellantis obohatila ponuku verzii elektrického SUV Leapmotor C10. Možno však prekvapí, že súbežne s novými 800 V variantami zostáva v portfóliu aj doterajšia 400 V verzia, či plug-in hybrid s predlžovačom dojazdu (REEV).
Elektromobil Leapmotor C10 800V: Batéria, nabíjanie a dojazd
Nové verzie prinášajú lepšie parametre pohonnej sústavy po každej stránke. Rovnako ako doterajšie, tiež ponúkajú LFP batériu, jej využiteľná kapacita však narástla na 81,9 kWh. Ponúkne viac než dvojnásobný maximálny DC nabíjací výkon na úrovni 180 kW (oproti 84 kW pri 400 V verzii).

To napriek väčšej energetickej kapacite skráti čas nabíjania z 30 na 80 % z 30 na 22 minút. Automobilka tvrdí, že tento na pomery 800 V platforiem relatívne triezvy nabíjací výkon však vozidlo dosiahne aj v extrémne chladných podmienkach bez potreby predhrievania batérie.
Zvýšil sa aj výkon elektromotorov z pôvodných 160 (BEV), resp. 158 kW (REEV). Dostupnejšia 800 V verzia s pohonom zadných kolies dostala výkon 220 kW (299 koní), premiérovo sa v tejto značke objavila aj verzia s pohonom 4×4.
Štvorkolka s dvojnásobným výkonom
Leapmotor C10 AWD pridáva ku zadnému elektromotoru ďalší na pohon prednej nápravy, kombinovaný výkon sústavy je až 440 kW (598 koní) a krútiacim momentom 720 Nm. Tieto parametre mu zabezpečujú zrýchlenie z 0-100 km/h za rovné 4 sekundy.

Nová 800 V verzia s pohonom zadnej nápravy prináša aj dlhší dojazd (510 kilometrov) a najnižšiu spotrebu elektrickej energie (18,0 kWh / 100 km). Naopak výkonná štvorkolka si vypýta viac a jej dojazd oproti doterajšej ponuke narástol len minimálne, na 437 km.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Z druhého najpredávanejšieho modelu urobili elektromobil. Toyota C-HR+ narástla do všetkých smerov
- Elektromobily a elektromagnetické žiarenie. Sú obavy opodstatnené? Nemecká štúdia prišla k zaujímavým záverom
- Test Volkswagen ID.7 Tourer Pro S: Veľká baterka prináša plusy aj mínusy. Stojí za to?

Keďže ide stále o nové vozidlo na našom trhu, interiér aj exteriér zostávajú bezo zmien. Tie sa dotkli výlučne techniky, začiatkom roka 2026 sa formou OTA (over-the-air) softvérovej aktualizácie očakáva aj príchod platformy Android Auto a Apple CarPlay.
Elektrické SUV Leapmotor C10 800V: Cena a dostupnosť na Slovensku
Nové a zaujímavejšie verzie prichádzajú s rozumným cenovým odstupom. Dostupné sú vo vyššom výbavovom stupni Design, príplatok za 800 V zadokolku je nastavený na 4 000 € (cena od 42 490 €, resp. 39 490 € po uplatnení aktuálnych bonusov), takmer 600-koňová verzia AWD je od nej drahšia o ďalších 2 500 €. Objednávky sú už otvorené a prvé vozidlá prídu na Slovensku koncom januára 2026.
Novinke budú konkurovať najmä zavedené modely ako Škoda Enyaq či Tesla Model Y, spomedzi čínskych značiek potom napríklad Xpeng G6.





