Nie všetky batérie v plug-in hybridoch starnú rovnako. Najnovšia štúdia nemeckého autoklubu ADAC ukazuje, že životnosť batérie do istej miery závisí od značky vozidla. Kým modely značky Mercedes-Benz zvládajú vysoké kilometrové nájazdy bez výrazného poklesu kapacity, Mitsubishi sa v rebríčku umiestnilo na opačnom konci. Informácie zverejnil portál electrek.
Nie všetky plug-in hybridy starnú rovnako
ADAC v spolupráci s rakúskou spoločnosťou AVILOO, ktorá sa špecializuje na analýzu batérií, vykonal viac než 28 500 meraní stavu batérií z plug-in hybridných vozidiel rôznych značiek počas šiestich rokov. Výsledky potvrdili, že aj keď väčšina modelov udržiava svoju kapacitu v rozumnom rozmedzí počas celej životnosti, medzi jednotlivými značkami existujú citeľné rozdiely. Prémioví výrobcovia ako Mercedes-Benz, BMW či Volvo si v rebríčku viedli lepšie než bežné značky typu Volkswagen, Ford alebo Mitsubishi.

Najlepšie výsledky dosiahol Mercedes-Benz. Batérie týchto modelov si udržiavajú stabilný výkon až do hranice približne 200 000 kilometrov, a to bez výraznej degradácie. Na druhej strane rebríčka sa ocitlo Mitsubishi, ktorého plug-in hybridy vykazujú pokles kapacity už pri nižších nájazdoch, aj keď sa neskôr tempo degradácie mierne stabilizuje. Vozidlá koncernu Volkswagen a modely značky Volvo dosahujú priemerné, ale konzistentné výsledky a ich batérie zostávajú v dobrom stave aj pri častejšej jazde v elektrickom režime.

V prípade BMW sa ukázala väčšia variabilita, keď životnosť batérie do značnej miery závisí od štýlu jazdy a intenzity využívania elektrickej energie. Pri modeloch značky Ford sa pokles kapacity objavuje pomerne skoro, no na hodnotenie dlhodobého stavu batérie zatiaľ nie je dostatok dát. Podľa vyhotovenej štúdie si väčšina plug-in hybridov po 200 000 kilometroch zachováva viac než 80 percent pôvodnej kapacity batérie.
![]()
Nemali by ste prehliadnuť:
- Nórsko ruší svoju jedinú trolejbusovú linku. Objavujú sa názory, že môže ísť o sabotáž
- Test Peugeot E-Boxer 435 L3H2: Veterán pouličných bojov nabral nové sily. Stačí to na novinky od konkurencie?
- Praktický test KIA PV5, cenník očakávaného SUV, finále veľkej ankety aj svetové Slovensko | Prehľad týždňa
![]()
Niektoré prémiové značky dosahujú ešte lepšie výsledky, čo len potvrdzuje, že kvalitnejšie spracovanie a vyššia cena sa odrážajú aj na odolnosti batériového systému. Klub ADAC napriek tomu zdôrazňuje, že slabšie výsledky niektorých výrobcov neznamenajú, že ide o nespoľahlivé autá. Skôr ide o prirodzený dôsledok rozdielov v technológii, kvalite článkov či teplotnom manažmente batérie. Ak teda niekto investuje do drahšieho modelu, môže očakávať o niečo dlhšiu životnosť akumulátora.

Autoklub zároveň pripomína, že ak vodič jazdí prevažne na elektrinu, výhodnejšou voľbou môže byť práve elektromobil. Jeho batéria prechádza menším počtom nabíjacích cyklov a tým pádom starne pomalšie než v prípade plug-in hybridov. Výber typu pohonu by tak mal vychádzať zo skutočného spôsobu používania auta. Ak sa jazdí rozumne a batéria nie je nadmerne zaťažovaná, odmení sa dlhšou životnosťou a stabilným výkonom.




