MojElektromobil

Prichádza ďalší 7 miestny elektromobil. Kia Carens Clavis EV je plnohodnotné elektrické MPV odvodené od spaľovacej verzie Carens štvrtej generácie, ktorú značka vyvinula najmä pre Indiu a rozvojové trhy. Vozidlo kombinuje prvky dizajnu z EV5, ktoré Kia predstavila v Európe, vrátane výrazných 3D svetiel Star Map a geometrických vzorov na diskoch. S dĺžkou a výškou sa radí medzi kompaktné SUV, no ponúka celkovo až tri rady sedadiel, informuje Electrive.

Auto je postavené na platforme príbuznej s pripravovaným Hyundai Creta Electric a ponúka dve kapacity batérií typu NMC (nikel-mangán-kobalt) – 42 kWh a 51,4 kWh. Menšia verzia sľubuje dojazd 404 km a väčšia až 490 km podľa domáceho indického cyklu MIDC. Obe verzie podporujú rýchle DC nabíjanie výkonom 100 kW, pri ktorom sa batéria z 10 na 80 % nabije za 39 minút. Nechýba podpora obojsmerného zdieľania energie (V2L), čo umožňuje využívať vozidlo ako mobilný zdroj energie.

Kia Carens EV: Dokáže si podmaniť trh?

Kia kládla dôraz na prispôsobenie podmienkam v Indii. Batérie sú certifikované podľa IP67 a testované na odolnosť voči ponoreniu do vody. Svetlá výška 200 mm zabezpečuje ochranu podvozku aj na zlých cestách. Pohon zabezpečuje jeden elektromotor s výkonom 99 kW, prípadne 126 kW podľa vybranej verzie, vždy s krútiacim momentom 255 Nm a pohonom predných kolies. Zrýchlenie na 100 km/h dosiahne za 9,5 respektíve 8,4 sekundy.

Vo vnútri ponúka Carens Clavis EV až sedem miest v konfigurácii 2+3+2. Výbava zahŕňa vyhrievané a elektricky nastaviteľné predné sedadlá, druhý rad so sklopením jedným dotykom, tretí rad s polohovaním operadiel, panoramatickú strechu, dva 12,25-palcové HD displeje a celkovo päť USB-C portov. Ide o vôbec prvé trojradové elektrické auto vyrábané lokálne v Indii.

Nemali by ste prehliadnuť:

Z hľadiska bezpečnosti je k dispozícii pokročilá výbava vrátane asistenta predchádzania kolíziám, sledovania pozornosti vodiča, systému udržiavania v jazdnom pruhu, monitorovania mŕtveho uhla a kompletného balíka asistenčných systémov úrovne 2. Výrobca ponúka vozidlo v štyroch výbavách s cenami od 1,799 milióna po 2,449 milióna rupií, čo je v prepočte približne 18 až 24,5 tisíc eur. Výroba prebieha v indickom závode Anantapur a export do iných krajín zatiaľ nebol oznámený.

Náš tip
Redakčný test spotreby 40 elektromobilov – ktorý má najnižšiu spotrebu, či najdlhší dojazd?
18. júla 2025

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Nie je možné pridávať komentáre.

+