MojElektromobil

Jaguar má aktuálne v predaji jeden elektromobil, a to dobre známy i-Pace. Len včera automobilka predstavila svoj najnovší výtvor, ktorý ale určite nepôjde do sériovej výroby. Ide o elektrický superšport Jaguar Vision GT SV s naozaj robustnými parametrami.

Čerstvá novinka z dielne Jaguar bola predstavená na krátkom videu, ktoré však nie je skutočné, ale ide o počítačom vytvorené video. Teaser zobrazuje dve vozidlá na francúzskom okruhu Le Mans. Záber pochádza s veľkou pravdepodobnosťou z videohry Gran Turismo. Práve vďaka spolupráci herného štúdia stojaceho za spomínanou hrou s automobilkou Jaguar mohol tento prototyp vôbec vzniknúť. Superšport sa dostane do hry v priebehu budúceho roka, no automobilka má k dispozícii aj skutočný prototyp. Či je ale pojazdný už nie je jasné.

Veľmi zaujímavé sú parametre vozidla. Jaguar Vision GT SV je vybavený štvoricou elektromotorov, ktoré dokážu vytvoriť kombinovaný výkon až 1 400 kW, čo je v prepočte takmer 1 900 konských síl. Krútiaci moment je masívnych 3 360 Nm a maximálna rýchlosť sa zastavuje na hodnote 410 km/h. Dostatok energie pre celú pohonnú jednotku bude dodávať batéria umiestnená v podvozku s kapacitou 100 kWh. Aký by auto mohlo mať dojazd však automobilka neuvádza a rovnako sa nespomínajú ani parametre nabíjania.

Nakoľko ide ale o obrovské hodnoty z pohľadu výkonu a auto je určené výhradne na okruh, bolo potrebné vyriešiť chladenie batérie. Štandardne by sa totiž mohla prehriať, čo by malo negatívny vplyv nielen na životnosť batérie, ale aj výkon, ktorý je v tomto prípade na prvom mieste. Automobilka Jaguar preto siahla po komplexnom riešení termálneho manažmentu, a to so zapojením tekutého dusíka do chladiaceho okruhu. Tento spôsob chladenia je priamo prepojený s tlačidlom pre dodatočné zrýchlenie – boost, aby bola zabezpečená ideálna teplota akumulátora aj v najnáročnejších situáciách.

17. decembra 2020

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

+