MojElektromobil

Spoločnosť Jaguar zastavila výrobnú linku, z ktorej vychádza elektromobil I-Pace. Dôvodom je nedostatok batérií. Odstávka sa presnejšie, týka výrobnej linky v meste Graz a podľa odhadov potrvá približne týždeň.

Automobilka sa už dlhší čas snažila zabezpečiť väčšie dodávky batérií pre výrobu elektromobilov, no darí sa jej to len veľmi pomaly.

Jaguar nie je jediná automobilka, ktorú trápi tento problém. Potýka sa s ním aj Audi so svojím modelom e-tron a Mercedes-Benz s modelom EQC. V obidvoch spomínaných prípadoch došlo k zníženiu objemu výroby práve kvôli nedostatočnej dodávke batérií od distribútora LG Chem.

No aby sme nehovorili len o zlom, je dobré podotknúť, že elektromobily I-Pace sú pre svojho tvorcu veľkým úspechom. Celkovo sa ich predalo okolo 18 000 kusov, z toho 12 000 v Európe, čo síce pôsobí ako pomerne malé číslo, no vzhľadom na to, že Jaguar nie je veľká automobilka, je to dosť.

Podľa dostupných dát v Európe predala dokopy 76 000 áut, čo znamená, že predaje modelu I-Pace tvorili takmer 16 %. V porovnaní s ostatnými značkami dosahujú elektromobily v prípade Jaguaru značný predajný podiel. Teda aspoň percentuálne.

Krátka odstávka, veľký dopad

Automobilky musia stimulovať predaje elektromobilov, aby sa dokázali vyhnúť vysokým pokutám za emisie v Európskej únii, prípadne aby aspoň dokázali znížiť ich finančný dopad.

Jaguar bude v roku 2021 podľa analýz čeliť pokute vo výške 100 miliónov dolárov. Aktuálne odstavenie výroby túto sumu môže ďalej citeľne navýšiť, takže je pochopiteľné, že automobilka pracuje na urýchlenej obnove bežnej prevádzky.

Celkovo je zaujímavé vidieť, ako dnešné automobilky začínajú trpieť za nedostatok elektrických modelov a ich malý predaj v Európe. To, že im hrozia vysoké emisné pokuty ich jednoducho tlačí do podpory vývoja a predaja väčšieho počtu elektromobilov.


Už Vám nič neujde!

Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom

14. februára 2020
Zdroj: Electrek

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+