Ionity otvorilo v nórskom meste Elverum svoju najnovšiu vysokovýkonnú nabíjaciu stanicu, ktorá umožňuje nabíjanie elektromobilov maximálnym výkonom až do 500 kW. Ide o prvú lokalitu tejto siete, ktorá využíva technológiu dynamického zdieľania výkonu od firmy Ekoenergetyka. Nový systém umožňuje flexibilné rozdelenie energie medzi viaceré nabíjacie body podľa aktuálnej potreby, informuje Electrive.
Spolupráca medzi Ionity a poľskou firmou Ekoenergetyka sa začala ešte v roku 2023, keď si Ionity objednalo prvé 350 kW nabíjačky. Doteraz bolo dodaných už vyše 300 nabíjacích jednotiek s celkovým výkonom presahujúcim 116 MW. Tieto technológie sa nachádzajú v krajinách ako Chorvátsko, Slovinsko či Fínsko. Nový projekt v Elverume však predstavuje pohyb smerom k vyšším rýchlostiam nabíjania.
Nabíjanie pre každého
Pilotný systém v Elverume pozostáva z dvoch výkonových jednotiek typu DLBS, ktoré spolu dokážu poskytnúť až 800 kW, rozdelený po 66,7 kW na šesť nabíjacích bodov. Súčasťou riešenia sú tri rýchlonabíjačky Sat 400, pričom každá ponúka dve CCS koncovky. Ak sa pri jednom nabíja len jedno vozidlo, môže využiť až 500 kW, pokiaľ to samozrejme jeho batéria umožňuje.

Okrem týchto šiestich nových bodov ponúka lokalita aj ďalšie dve nabíjačky s výkonom cez 400 kW, aj keď bez podrobnejších špecifikácií. Ionity však nie je jediným poskytovateľom v tejto oblasti. V Elverume sa nachádza aj 28 Tesla Superchargerov, osem nabíjacích bodov od Kople s výkonom do 180 kW a štyri 200 kW nabíjačky od Recharge. Ide tak o jedno z najvýkonnejších nabíjacích centier v celej krajine, v ktorej si elektromobilitu naozaj obľúbili.
![]()
Nemali by ste prehliadnuť:
- Nemecko opäť spustí dotácie na kúpu elektromobilov. Uprednostní chudobnejšie rodiny
- Otestovali bezdrôtové nabíjanie nákladných elektromobilov na diaľnici. Má to vôbec zmysel?
- Pre riziko požiaru vysokonapäťového akumulátora Volkswagen zvoláva majiteľov ID.4 do servisu
![]()
Ionity zároveň už predtým avizovalo, že touto výstavbou nekončí. Ešte na jar oznámilo plány na zavedenie nového systému s výkonom do 600 kW pre osobné elektromobily. Systém, vyvíjaný s Alpitronic, bude schopný obslúžiť až osem áut naraz pomocou dynamického prerozdeľovania výkonu. Zatiaľ však nie je známe, kedy a kde budú prvé takéto lokality sprístupnené verejnosti.




