MojElektromobil

Hyundai prináša na Slovensko plug-in hybridnú motorizáciu pre svoj aktuálne najnovší model Santa FE. Atraktívne SUV má príťažlivý vzhľad a v elektrifikovanej verzii s možnosťou nabíjania ponúkne viac ako 50 kilometrov elektrického dojazdu. Cena je podľa očakávaní vysoká.

Atraktívny a elektrický

Hyundai Santa FE síce nie je na našom trhu novinkou, do predaja sa premiérovo dostáva aj v avizovanej plug-in hybridnej motorizácii. Ide o očakávanú verziu, ktorá klasické SUV robí efektívnejším a s nižšou úrovňou emisií. Nevýhodou je aj v tomto prípade vyššia cena (34 490 tisíc pre klasickú verziu v základe), no automobilka sa to snaží kompenzovať celkovými parametrami a prémiovou výbavou.

Hyundai Santa FE PHEV je vybavený štvorvalcovým motorom 1,6 T-GDi, ktorý je v tejto verzii pomerne štandardný. Samostatne ponúka výkon 132 kW s maximálnym krútiacim momentom 265 Nm. Spaľovaciemu motoru sekunduje aj elektromotor s výkonom 66,9 kW a krútiacim momentom 304 Nm. Čistý výkon elektromotora teda nie je veľký, najmä vzhľadom na veľkosť auta, no na bežnú jazdu bude určite s prehľadom postačovať. Kombinovaný výkon oboch pohonov je 195 kW, krútiaci moment neuvádzajú.

V takejto motorizácii je dôležitá najmä efektivita, ktorú je možné dosiahnuť aj takýmto spôsobom. Pohotovostná hmotnosť Santa FE PHEV je 2 069 kilogramov. Vozidlo je vybavené batériou s kapacitou 13,8 kWh, ktorá zabezpečí dostatok energie na pohon viac ako 2-tonového auta na vzdialenosť 58 kilometrov. Ide o maximálny možný dojazd podľa normy WLTP. Ak sa túto hodnotu podarí potvrdiť aj v praxi, ide o dobré číslo. Santa FE si môžete kúpiť aj v 7-miestnej verzii s doplatkom 1000 €. Všetky dôležité informácie priamo v cenníku.

Pomalé nabíjanie

Bohužiaľ, Hyundai Santa FE v plug-in hybridnej verzii kopíruje predchádzajúce plug-in hybridné modely automobilky, respektíve koncernového súrodenca KIA. Totiž, nabíjanie 13,8 kWh batérie bude možné iba cez pomalú, 3,3 kW palubnú nabíjačku. Jednoduchou matematikou zistíme, že čas nabíjania z 0 na 100 percent bude približne 4 hodiny.

To v prípade domáceho nabíjania cez noc postačuje, no s vozidlom sa štandardne jazdí aj na iné miesta a spravidla viac ako 4 hodiny ľudia trávia maximálne v práci. V súčasnosti by tak určite bola adekvátna aspoň 6,6, respektíve 7,4 kW palubná nabíjačka. Vďaka nej by sa batéria dokázala dobiť na polovicu už pri nákupe alebo úplne doplna pri návšteve kina. O to viac to zamrzí pri pohľade na cenu a fakt, že v elektromobiloch sa stáva štandard 11 kW palubná nabíjačka.

Cena a konkurencia

Hyundai Santa FE sa v plug-in hybridnej verzii už predáva aj na Slovensku, a to za cenu 50 590 €. Ide o akciovú cenu s bonusom 1 500 €.

Pre porovnanie, rozmermi podobné SUV v PHEV motorizácii, Mercedes-Benz GLC, ponúka podobný elektrický dojazd a začína na sume 63 834 €. V základnej výbave má výkonnejšiu palubnú nabíjačku s výkonom 7,4 kW. Automobilka však pri niektorých modeloch prichádza aj s možnosťou rýchleho DC nabíjania.

Za zmienku stojí porovnanie s BMW X3, ktoré ponúka zase o niečo menší elektrický dojazd, ale cenovo začína až od 68 360 €. Tu je navyše taktiež prítomná iba 3,7 kW palubná nabíjačka.

Nakoniec môžeme spomenúť aj plug-in hybrid Toyota RAV4, ktorý začína na sume 49 990 €. Vybavený je 18,1 kWh batériou, ktorá vo WLTP cykle zabezpečí elektrický dojazd 75 kilometrov. Palubná nabíjačka má výkon 6,6 kW.

Náš tip
Mercedes-Benz GLA 250e: spotreba pod 2 litre, nechýba DC nabíjanie | TEST
16. marca 2021
Zdroj: Tlačová správa

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+