MojElektromobil

Na konferenciu eFleet Day 2024 má namierené aj značka Hyundai so svojimi špičkovými elektromobilmi. Už 10. apríla si budete môcť počas testovacích jázd vyskúšať trojicu Hyundai IONIQ 5, Hyundai IONIQ 6 aj najnovšiu generáciu Hyundai KONA Electric. Testovacie jazdy na elektromobiloch prebiehajú od 9:15 až do 18:00.

Zoznámiť sa budete môcť aj s najnovšou športovou ikonou, ktorá posúva hranice elektromobility. IONIQ 5 N bude počas celého trvania konferencie vystavený priamo pri hlavnom pódiu!

Zoznámte sa s revolučným Hyundai IONIQ 5 N

Hyundai IONIQ 5 N je obrovským prekvapením v ponuke značky Hyundai. Ide o prvý čisto elektrický vysokovýkonný model N, čo znamená, že výkonu má priam na rozdávanie.

Hyundai pri modeli IONIQ 5 N spojil svoju elektrickú globálnu modulárnu platformu (E-GMP) s technológiami a odbornými znalosťami značky N, aby maximalizoval možnosti vysokého výkonu elektromobilu a zároveň zabezpečil, aby spĺňal tri základné piliere značky N: hravosť v zákrutách, schopnosti na pretekárskej trati a vlastnosti športového vozidla na každý deň.

Ak sa pýtate čo toto žihadlo dokáže, nech sa páči. Výkon 478 kW (650 koní) pri 770 Nm krútiaceho momentu. Zrýchlenie z o na 100 za krásne 3,4 sekundy + pohon všetkých kolies. Batéria s kapacitou 84 kWh zabezpečí dojazd podľa WLTP až 448 kilometrov. Nabijete ju už dokonca za 18 minút (10-80 %), teda rovnako pri klasickej verzie IONIQ 5.

Oproti klasickému modelu ale “N-kový” model mierne podrástol. Na dĺžku o 80 mm, na šírku o 50 mm, na výšku však má o 20 mm menej no na váhe pribral až o 155 kg. Zmeny prirodzene neobišli ani jazdné vlastnosti. Jednou z najväčších vychytávok je až trojnásobne silnejšia rekuperácia, ktorá zabezpečí aj väčšie šetrenie bŕzd. Toto je len hŕstka z vlastností, ktorými sa môže dravý športový IONIQ 5 N pochváliť.

Nový Hyundai IONIQ 5 N si budete môcť naživo obzrieť ako súčasť statickej výstavy značky Hyundai počas konferencie eFleet Day 2024.

Testovacie jazdy na Hyundai KONA Electric

Hyundai KONA Electric v druhej generácií prináša vylepšenia v praktických všetkých oblastiach. V čase uvedenia na trh prvej generácie, v roku 2017, KONA hrala úlohu najmenšieho SUV v ponuke značky.  Situácia sa zmenila s príchodom druhej generácie, kedy model narástol v každom smere.

Dĺžka novej Kony je 4 355 mm, šírka 1 825 mm, výška 1 575 mm a rázvor dosahuje hodnotu 2 660 mm. Zvýšenie rozmerov sa podpísalo na priestrannejšom interiéri. Po stránke dizajnu je Hyundai KONA určite jedinečným vozidlom na ceste, ťažko si ho pomýlite s iným. Zaujímavým prvkom sú najmä LED pásiky, ktoré tvoria tenkú líniu po celej šírke auta vpredu aj vzadu.

Nová generácia Hyundai KONA Electric je dostupná v dvoch verziách: Štandardný dojazd s výkonom 114,6 kW a batériou s kapacitou 48,4 kWh a dlhý dojazd s výkonom 160 kW a batériou s kapacitou 65,4 kWh. Obidve verzie majú zhodný maximálny krútiaci moment 255 Nm. Dojazd pre verziu s väčšou kapacitou 65,4 kWh s kolesami R17 dosahuje 514 km, podľa WLTP. Doba nabíjania z 10 % na 80 % je 41 minút na rýchlonabíjačke.

Funkcia Vehicle-to-Load (V2L) umožňuje napájať, alebo nabíjať akékoľvek elektrické zariadenie. Slúžia na to zásuvky v interiéri aj na vonkajšej strane vozidla. Zaujímavosťou je aj európsky debut funkcie digitálneho kľúča Hyundai Digital Key 2 Touch. To znamená, že na odomykanie, zamykanie vozidla, ale aj na jeho naštartovanie môžete namiesto kľúča používať smartfón alebo smart hodinky.

Úplne nový model KONA v celej jeho kráse si budete môcť vyskúšať počas testovacích jázd na konferencii eFleet Day 2024.

Jazdite na Hyundai IONIQ 6

Hyundai IONIQ 6 sa vyznačuje najmä elegantným a menej tradičným tvarom označovaným ako streamliner, ktorým sa už na prvý pohľad odlišuje od zástupu konkurentov. Poteší najmä jeho aerodynamika, keďže sa konštruktéri zamerali na to, aby bol vonkajší odpor vzduchu čo najnižší (Cx = 0,21). To vplýva aj na celkovú spotrebu vozidla. Tá podľa štandardov WLTP dosahuje 15,1 kWh/100 km, čím sa IONIQ 6 radí medzi najefektívnejšie elektromobily.

Rovnako ako jej predchodca IONIQ 5, aj novinka dostala obrovský rázvor (2 950 mm), ktorý vo vnútri naozaj pocítite. Všetci členovia posádky sa môžu tešiť z veľkého komfortu a pohodlia, ktorý toto vozidlo ponúka. Veľká pozornosť sa venovala aj oblasti moderných technológií.

Nachádzajú sa v ňom napríklad dva digitálne displeje, udržiavanie v jazdnom pruhu, adaptívny tempomat, matrixové LED svetlomety či digitálne spätné zrkadlá. Nechýba ani pokročilá funkcia Vehicle-to-Load (V2L). Batéria dostala kapacitu 77,4 kWh, čo zabezpečí až 610 km dojazd (WLTP).

Nový Hyundai IONIQ 6 bude dostupný na testovacie jazdy počas konferencie eFleet Day 2024.

Vyskúšajte Hyundai IONIQ 5

Hyundai IONIQ 5 je plne elektrický SUV crossover, ktorý predstavuje debut novej platformy s názvom Electric-Global Modular Platform (E-GMP). IONIQ 5 ponúka elegantný a futuristický dizajn, ktorý sa vyznačuje ostrými líniami a unikátnou véčkovou kapotou. Môže sa pochváliť pôsobivým výkonom s možnosťou výberu konfigurácií s pohonom zadných alebo všetkých kolies a viacerými variantmi batérie. Na jedno nabitie dokážete prejsť až do 507 km.

Elektromobil sa vyznačuje ultrarýchlym nabíjaním, ktoré umožňuje nabitie z 0 až na 80 % za 18 minút. Ponúka tiež priestranný a všestranný interiér, pokročilé asistenčné systémy pre vodiča a celý rad špičkových prvkov, ako je veľký displej infotainmentu, head-up displej s rozšírenou realitou, či podpora V2L funkcie.

Poteší aj veľký 3 000 mm rázvor, ktorý zabezpečí obrovské množstvo miesta pre všetkých cestujúcich. IONIQ 5 je najoceňovanejším modelom v histórii značky Huyndai a je tiež držiteľom prestížneho ocenenia World Car of the Year 2022.

Aj tento oceňovaný elektromobil si môžete vyskúšať počas testovacích jázd na konferencii eFleet Day 2024.

Hyundai IONIQ 5 TEST

7. apríla 2024

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+