MojElektromobil

Hyundai konečne predstavil prvé oficiálne zábery pripravovaného športového modelu s označením IONIQ 6 N, ktorý rozšíri rad výkonných elektromobilov s označením „N“. Automobilka sľubuje, že pôjde o auto, ktoré opäť predefinuje zážitok z jazdy a posunie hranice toho, čo možno očakávať od výkonného elektromobilu. Dizajnové detaily ukazujú okrem iného aj dôraz na stabilitu vo vysokých rýchlostiach.

Model IONIQ 6 N nadväzuje na úspech prvého elektrického N-ka – IONIQ 5 N, ktorý sa stal najrýchlejším modelom v histórii značky, bez ohľadu na typ pohonu. Dizajn novinky čerpá zo štandardného IONIQ 6, no prináša športovejšie prvky ako rozšírené blatníky, väčší zadný spojler a znížený podvozok. Samozrejmosťou sú aj ľahké disky kolies a širší rozchod kolies, čo zlepšuje jazdné vlastnosti.

Hyundai Ioniq 6 N: o výkon nebude núdze

Hyundai opäť stavia na troch hlavných pilieroch svojej športovej divízie N: agilita v zákrutách, schopnosti na okruhu a každodenná využiteľnosť. Podľa Joon Parka, viceprezidenta divízie N, má IONIQ 6 N ambíciu opäť narušiť pravidlá v segmente výkonných elektromobilov. Kľúčové pre nich bude zachovať rovnováhu medzi technickým výkonom a zábavou za volantom.

Zatiaľ nepoznáme presné technické špecifikácie, no očakáva sa podobná výbava ako pri IONIQ 5 N, vrátane duálnych elektromotorov, pohonu všetkých kolies a funkcií ako simulovaný zvuk spaľovacieho motora či prispôsobiteľný režim jazdy. Novinka by mohla byť ešte rýchlejšia a stabilnejšia vďaka aerodynamickému tvaru modelu, ktorý má mimoriadne nízky odpor prúdenia vzduchu.

Mohlo by vás zaujímať:

Oficiálne odhalenie Hyundai IONIQ 6 N sa očakáva už čoskoro, pravdepodobne v priebehu tohto roka. Výrobca si od tohto modelu veľa sľubuje, najmä ak chce upevniť svoju pozíciu medzi lídrami v oblasti športových elektromobilov.

Náš tip
Čína má nový elektromobilový hit: Chery QQ Domi ohúri nízkou cenou
13. júna 2025

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Nie je možné pridávať komentáre.

+