MojElektromobil

Hyundai sa pridáva k rastúcej skupine automobiliek, ktoré sa rozhodli využiť technológiu predĺženého dojazdu (EREV) na podporu rozšírenia adopcie elektromobilov. S touto novinkou plánuje kórejský výrobca predstaviť svoje prvé modely s predĺženým dojazdom v roku 2027. Tieto vozidlá budú kombinovať veľkú batériu, ktorá je charakteristická pre elektrické vozidlá, s malým benzínovým motorom, ktorý bude slúžiť len na dobíjanie batérie a predĺženie dojazdu. Ako však plánuje Hyundai túto technológiu implementovať a aké vozidlá sa tejto novinky dočkajú? Podrobnosti prezradil portál InsideEVs.

Hyundai a jeho prístup k predĺženému dojazdu

Hyundai sa rozhodlo nasledovať trend, ktorý už iné automobilky, ako Ram, Ford alebo mnohí čínski výrobcovia, začali aplikovať pri svojich veľkých vozidlách. Tieto automobily s predĺženým dojazdom (EREVs) kombinujú základnú platformu elektromobilu s benzínovým motorom, ktorý sa stará len o dobíjanie batérie a nie o pohon kolesa. Hyundai, podľa vyjadrení generálneho riaditeľa José Muñoza, zameria túto technológiu predovšetkým na väčšie vozidlá, ktoré sa budú predávať najmä v Spojených štátoch, kde spotrebitelia preferujú väčšie modely ako sú SUV a nákladné vozidlá.

hyundai erev
Plány EREV | Zdroj: Hyundai

Zaujímavé je, že v rámci tejto stratégie sa Hyundai neplánuje sústrediť na menšie modely, ako sú kompaktné mestské vozidlá. Muñoz vysvetlil, že zákazníci, ktorí využívajú elektromobily v každodennej premávke, ako je to napríklad v Kalifornii, majú tendenciu na noc nabíjať svoje autá a používať ich najmä na bežné dochádzanie. Ak sa však rozhodnú na dlhší víkend alebo cestu na väčšie vzdialenosti, je stále prítomná „úzkosť zo dojazdu“, pretože nemusia byť si istí, či nájdu nabíjaciu stanicu, ktorá bude fungovať. Preto by mali mať k dispozícii alternatívu v podobe EREV.

Hyundai sa taktiež spolieha na rozširovanie rýchlonabíjacích staníc, kde je partnerom v rámci siete Ionna. Okrem toho bude implementovať aj nový štandard nabíjacích zásuviek NACS, ktorý je už zavedený u Tesly a ďalších výrobcov. Tieto kroky spolu s technologickým prielomom EREV majú prispieť k tomu, že zákazníci nebudú musieť čeliť obavám z nedostatočného dojazdu pri dlhších cestách.

Prvé modely s predĺženým dojazdom

Aj keď Hyundai zatiaľ neoznámil konkrétne modely, ktoré budú využívať túto novú platformu EREV, existujú špekulácie o tom, že by to mohli byť varianty veľkých SUV alebo dokonca pickupov, ako je Hyundai Santa Fe, alebo modely z prémiovej značky Genesis. Rovnako ako iné automobilky, aj Hyundai sa takto prispôsobuje trendu, ktorý ukazuje, že zákazníci v Spojených štátoch stále dávajú prednosť veľkým autám. Tento prístup je v súlade so stratégiou, ktorú už prijali aj iní výrobcovia, ako zmieňovaný Ford alebo aj Ram, ktorí sa rozhodli pre verzie so spaľovacím motorom namiesto čisto elektrických pohonov v prípade svojich veľkých vozidiel.

Nemali by ste prehliadnuť:

Hyundai santa fe
Hyundai Santa Fe | Zdroj: InsideEVs.com

Hyundai sa zameriava na to, aby zabezpečil rovnováhu medzi plne elektrickými vozidlami a hybridnými modelmi, najmä v USA, kde sa predpokladá, že záujem o čisto elektrické vozidlá môže klesnúť, keď pominú daňové úľavy a sankcie na spotrebu paliva. Generálny riaditeľ Muñoz predpokladá, že do roku 2030 bude v USA približne rovnaký podiel medzi hybridmi a plne elektrickými vozidlami. Ak bude EREV medzi týmito modelmi úspešný, môže to byť pre Hyundai výhodný krok na udržanie konkurencieschopnosti na trhu.

Náš tip
Jazdili sme s Hyundai Ioniq 9: Prémiové elektrické SUV ohromí priestorom a komfortom | Prvé jazdy
29. septembra 2025

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Nie je možné pridávať komentáre.

+