Do elektromobility sa dnes púšťajú výrobcovia, o ktorých by sme to vôbec nepovedali. Čínske Xiaomi má už v ponuke tri modely, vrátane jedného SUV a jedného mimoriadne výkonného kúsku s viac ako 1500 koňmi. Do popredia sa dostáva aj ďalší čínsky gigant, Huawei, ktorého tiež poznáme skôr ako výrobcu smartfónov a spotrebnej elektroniky. Ten na to ide ale trochu inak a svoje modely predstavuje v spolupráci s inými značkami.
Ďalšia zo značiek od Huawei ukázala mimoriadne atraktívne vozidlo
A presne toto je prípad najnovšieho modelu od značky Stelato, ktorá patrí práve spoločnosti Huawei. Najnovší model s označením S9T má podľa zverejnených špecifikácií poriadne vysoké ambície. Pokojne by mohol konkurovať prémiovým značkám, ako napríklad Audi, BMW či Mercedes-Benz. Na tému upozornil portál Carnewschina.

5,2 metra dlhé kombi bude k dispozícii ako EREV, no nás zaujíma hlavne jeho čisto elektrický variant. Ten má ponúknuť dojazd až 801 kilometrov na jedno nabitie.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Ford Bronco prichádza ako elektromobil s obrovskou batériou a skvelým dojazdom. Je tu ale jeden problém
- Továreň Škodovky a Volkswagenu v Číne definitívne zatvára svoje brány. Dôvodom je slabý dopyt
- Prečo sa ľudia boja zobrať elektromobil na dovolenku? Štyria v aute a 1 500 km prinieslo jednoznačnú odpoveď
Značka Stelato je členom HIMA (Harmony Inteligent Mobility Alliance), ktorú založila práve spoločnosť Huawei. V súčasnosti má 5 členov – Aito, Luxeed, Maextro, Stelato a Shangiie. Stelato S9T je v prvom rade luxusná limuzína, ktorá ponúka rázvor dlhý až 3050 mm. V preklade to znamená, že ani o priestor vnútri nebude núdza.
Obrovská batéria a nadštandardný dojazd
Spomínaný dojazd 801 km má zabezpečiť NMC akumulátor s kapacitou rovných 100 kWh, ktorý dodala spoločnosť CATL. Udávaný dojazd je však vypočítaný čínskou metodikou CLTC, ktorá je pomerne nenáročná. Reálne to bude určite o niečo menej.
EREV model ponúkne batériu s kapacitou 37 kWh alebo 53,4 kWh. Napriek dvom veľkostiam batérie je maximálny celkový dojazd po započítaní spaľovacieho motora na úrovni 1305 km pre obe verzie. Či už ide o elektromobil alebo EREV, oba modely ponúknu najnovší softvér ADS 4.0 pre autonómnu jazdu priamo od Huawei. Vozidlá budú vybavené 32 senzormi, vrátane štyroch lidarov.

Spoločnosť oficiálne nezverejnila informácie týkajúce sa výkonu, no keďže už podala žiadosť čínskemu regulátorovi, tieto informácie sa dajú pomerne ľahko zistiť.
Výkonu je tu naozaj dosť
Elektrický variant bude dostupný s pohonom zadných kolies a výkonom 227 kW, ktorý ponúkne maximálnu rýchlosť na úrovni 210 km/h. Variant s pohonom všetkých kolies má vzadu rovnaký motor, no pridáva k nemu ďalších 158 kW vpredu. Celkový systémový výkon je tak 385 kW (516 koní).
EREV model bude disponovať pohonom zadných kolies, ktorý zabezpečí elektromotor s výkonom 227 kW. Spaľovací motor, ktorý slúži ako generátor, má výkon 118 kW.