MojElektromobil

Tesla Model X dostala v crash testoch americkej agentúry NHTSA 5 hviezdičiek v každej kategórii a právom sa tak radí medzi najbezpečnejšie automobily sveta. Dokazuje to aj nedávna nehoda z USA.

Päť mladíkov v americkom Colorade pri vysokej rýchlosti havarovali, v Modele X narazili do stromu a skončili v miestnom potoku.

Vozidlo bolo totálne zničené. Počet obetí: 0. Hrdina havárie: Elektromobil Tesla.

Napriek hrozivej nehode si teenageri si budú môcť užiť vianočné sviatky s rodinou a priateľmi. 18-ročný šofér červeného SUV Tesla Model X v príliš vysokej rýchlosti nezvládol riadenie a v zákrute dostal šmyk, nabúral do stromu a padol do strmého koryta miestneho potoka. Fotky z nehody zverejnenej na sociálnej sieti zobrazujú zničené vozidlo, v ktorom ale prežilo všetkých päť cestujúcich.

  • V čase, keď miestni obyvatelia prišli obetiam na pomoc, dvaja boli zakliesnení vo vnútri, no všetci prežili a boli pri vedomí.
  • Coloradská štátna polícia tvrdí, že vysoká rýchlosť bola príčinou nehody
  • Všetci piati cestujúci sú študenti stredných škôl.
  • Hoci dvaja z nich boli vo vážnom zdravotnom stave, všetci prežili.
  • Model X je vo výrobe od roku 2015 a má 5 hviezdičiek (maximálne možné skóré) v crash testoch v každej kategórii

Jesse Deane, miestna obyvateľka, ktorá prišla pomôcť zraneným na miesto havárie krátko po nej, pochválila bezpečnostné prvky elektrického SUV Model X: “Mali extrémne šťastie…to auto letelo 30 metrov, kým pristálo v potoku.”

Zatiaľ nie je známe, či vodič bude čeliť akýmkoľvek pokutám alebo trestom v súvislosti s haváriou. Zdá sa, že je to nehoda spôsobená nedostatkom vodičských skúseností a neprispôsobením rýchlosti jazde s následnou stratou kontroly nad vozidlom.

Známe sú iba dve úmrtia v automobile Tesla Model X, obidve počas jazdy so zapnutým systémom Autopilot, čo samozrejme vyvolalo veľa pochybností o tomto systéme. Posledná smrteľná nehoda sa stala bol v marci tohto roku, kedy Wei Huang údajne s aktivovaným Autopilotom jeho Model X narazil do betónového rozdeľovača jazdných pruhov na diaľnici. Po prevoze do nemocnice podľahol zraneniam a zomrel. Podľa Tesly Huang mal pred nárazom asi päť sekúnd a 150 metrov jasného pohľadu na betónový rozdeľovač. Huangove ruky neboli zaznamenané na volante po dobu 6 sekúnd pred nárazom, čomu predchádzalo viacero vizuálnych upozornení a taktiež zvukové varovanie s tým, že si má dať ruky späť na volant.

Samotný hrdina tohto príbehu však bol narodený v dizajnovom štúdiu Tesly v Kalifornii v roku 2012. Tesla Model X je 7-miestnym SUV variantom svojho brata a vlajkovej lode Tesly, Modelu S, s ktorým zdieľa 30% komponentov a vyrába sa od roku 2015. Kontroverzné diskusie ohľadom Tesly zvyčajne začnú vtedy, keď je v tom zapojená funkcia Autopilot. Od septembra 2018 Tesla predala takmer 107-tisíc vozidiel s Autopilotom globálne.

Ako sme už spomínali, v roku 2017 dala Modelu X americká Národná agentúra pre bezpečnosť cestnej premávky (NHTSA) najvyššie 5-hviezdičkové hodnotenie vo všetkých hodnotených kategóriách. Radí sa tak na tretie najbezpečnejšie osobné vozidlo vo svojej histórii crash testov, pričom je neuveriteľné, že na prvých dvoch miestach sa zaradili ďalšie modely Tesly. Tesla Model S skončila na druhom mieste Model 3 sa po nedávnych testoch zaradil na absolútny vrchol v bezpečnosti v histórii testovania nárazov agentúrou NHTSA. Tesla priraďuje tieto skvelé hodnotenia okrem iného aj nízkemu ťažisku svojich vozidiel.

Nízke ťažisko je faktorom, ktorý minimalizuje nakláňanie karosérie vo vysokej rýchlosti a eliminuje tak riziko prevrátenia na strechu. To ukazuje aj video s Modelom 3, kde vodič testuje maximálnu rýchlosť na rozľahlej soľnej planine v Utahu, no pri rýchlosti 220 km/h takmer stratí kontrolu nad vozidlom:


Už Vám nič neujde!

Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom

4. decembra 2018

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+