Japan Mobility Show je výstava mobility, ktorá sa každoročne koná v Tokiu a aj v tomto roku je plná noviniek. Predstavené boli väčšinou rôzne prototypy elektromobilov, ktoré majú načrtnúť, kam sa bude posúvať budúcnosť nielen japonských automobiliek.
Súčasťou výstavy je aj Honda, ktorá predstavila dva elektrické prototypy – SUV Honda 0 α a kompaktný Super-ONE, informoval portál Electrive.
Honda 0 α
Najnovšie SUV Honda 0 α dopĺňa modelový rad s rovnomenným označením, ktorý bol predstavený na CES začiatkom tohto roka. Ponúkne najnovšie elektromobilové technológie, pričom vozidlo by sa malo dostať do sériovej výroby v roku 2027. Prvými trhmi budú Japonsko a India.

Čo sa týka technických špecifikácií, tie automobilka zatiaľ nezverejnila. Nepoznáme ani základné údaje týkajúce sa batérie, nabíjania či výkonu elektromotorov. Na tie si budeme musieť ešte chvíľu počkať. Jediné, čo vieme, je dojazd 482 kilometrov podľa normy EPA.
Automobilka tvrdí, že ide o vstupný model do sveta tejto novej série automobilov, ktorý je určený najmä do mesta a prírody. Dizajn sa drží aktuálnej línie – Thin, Light and Wise (tenký, ľahký a inteligentný). To vozidlu umožňuje znížiť celkovú výšku karosérie, avšak pri zachovaní svetlej výšky, čím vytvára kabínu so širokým postojom.

Exteriér bol navrhnutý tak, že integruje dizajnové prvky do prednej a zadnej časti, pôsobí celistvo, nevtieravo a moderne. Nabíjací port sa nachádza vpredu a nechýba ani podsvietené logo Honda, ktoré je spojené do jedného panela so svetlami. Zadná strana má zase svetelný popis v tvare písmena U.
Honda Super-ONE
Táto kompaktná elektrická novinka je zameraná na zážitok z jazdy a ide o model, ktorý bol vyvinutý pod konceptom e:Dash BOOSTER. Už jeho názov vyjadruje túžbu automobilky vytvoriť vozidlo, ktoré presahuje bežné normy a štandardy a prináša jedinečnú hodnotu, ktorá je pre Hondu typická. Teda takto nejako to uviedol samotný výrobca.

Prototyp je postavený na ľahkej platforme odvodenej od Honda N Series, ktorá bola predstavená začiatkom tohto roka. Má širší rozchod kolies pre lepšiu stabilitu, a tiež rozšírené blatníky. Vo výbave je dokonca režim Boost Mode, ktorý dokáže na pár sekúnd zvýšiť výkon. Pre tých, ktorým by chýbal pocit spaľováku, je k dispozícii aj simulovaná sedemstupňová prevodovka s funkciou Active Sound Control, ktorá reprodukuje zvuky motora a pocit radenia.
![]()
Nemali by ste prehliadnuť:
- Elektromobil nabitý technológiami za „smiešny“ peniaz? Aj to je nový vylepšený Zeekr 7X
- Wattiva spúšťa na Slovensku revolúciu v domácom nabíjaní elektrických vozidiel
- Lucid konečne prelomí ľady. Na trh príde model s prijateľnou cenovkou, ktorí má zosadiť Tesla Model Y z trónu
![]()
Prototyp bol testovaný v Japonsku, UK a vo viacerých ázijských krajinách. Predaj sériového modelu by mal začať práve v Japonsku a nasledovanie to bude mať rovnaké ako testovanie. Čiže Spojené kráľovstvo a ázijské krajiny.

Honda sa tiež chváli interiérom, ktorý bol údajne navrhnutý tak, aby podporoval pohlcujúci zážitok z jazdy. Nechýbajú športové sedadlá, horizontálne orientovaná prístrojová doska pre lepší výhľad či konfigurovateľné osvetlenie. Bohužiaľ, rovnako ako pri prvom modeli, ani tu sme sa nedozvedeli žiadne konkrétne parametre vozidla.




