MojElektromobil

HomeLink je ovládač na otváranie brán, ktorý je integrovaný priamo v interiéri auta. Vie sa naučiť rádiové frekvencie a kódovanie kompatibilných ovládačov a ovládať tak až tri rôzne systémy domácej automatizácie. Napríklad vstupnú posuvnú alebo krídlovú bránu pri vchode na pozemok, garážovú bránu, osvetlenie v okolí garáže, prípadne alarm, či systém zabezpečenia. Zvykne sa ponúkať ako doplnková výbava väčšiny automobilov.

Tesla Model S má HomeLink v štandardnej výbave, no Model 3 (od roku 2020), Model Y a ani Model X nemajú HomeLink vo výbave z továrne. Tesla však ponúka možnosť HomeLink domontovať za 320€ s DPH. V cene je HomeLink modul (vysielač), montáž a aktivácia HomeLink v softvéri auta. Inštaláciu HomeLink modulu vo vlastnej réžii Tesla neumožňuje.

Zdroj: Tesla

Inštalácia HomeLink v Tesla servise zaberie približne hodinu, nakoľko pre inštaláciu je potrebné rozobrať predný nárazník. 

Na inštaláciu v Tesla servise, napríklad vo Viedni alebo v Prahe, si treba rezervovať termín v servise cez mobilnú aplikáciu Tesla a zvoliť Accessories – Upgrades & installations a do popisu napísať HomeLink installation.

Ako funguje brána a ovládač

Diaľkové ovládanie pohonov garážových dverí alebo brán je realizované pomocou dvoch komponentov: ovládač a prijímač.

Prijímač rádiového signálu zachytáva signál vysielaný ovládačom a na základe kódu rozhoduje, ako s ním naloží. Prijímač si ukladá do pamäte kódy ovládačov, ktorých počet býva obmedzený. 

Prijímač môže byť zabudovaný v riadiacej jednotke pohonu alebo môže byť externý, pripojený na riadiacu jednotku pomocou konektoru. Niektoré riadiace jednotky môžu mať pripojených viac prijímačov a podporovať tak viac typov ovládačov.

Ovládač (resp. vysielač) je bezdrôtové zariadenie s tlačidlami, u ktorého stlačenie tlačidla iba vysiela signál. Nič si nepamätá. Kódovanie ovládača a prijímača musí byť pre správnu funkcionalitu totožné. 

Zdroj: Genie

HomeLink v praxi

HomeLink vie nahradiť klasický ovládač s tlačidlami. Okrem toho, že vám ušetrí miesto na kľúčenke, vám umožní aj automatické ovládanie garážových dverí pri príchode do garáže a automatické zatvorenie garážových dverí pri odchode. Samozrejme, otvoriť alebo zatvoriť viete aj manuálne ťuknutím na ikonu HomeLink na obrazovke Tesly.

Ak máte vstup do garáže len jeden, a to cez garážové dvere, oceníte možnosť otvoriť garáž prostredníctvom tesla aplikácie. Toto môže byť užitočné aj v prípade, že nie ste doma a niekto vám prinesie balík. Otvoríte garáž na diaľku pomocou aplikácie a kuriér vám môže nechať balík v garáži. 

V kombinácii s príplatkovým rozšírením Autopilota (Full Self-Driving alebo Enhanced Autopilot) umožní funkcia Summon automatické zaparkovanie alebo vyparkovanie aj s otvorením a zatvorením garážových dverí, a to aj v prípade úzkej garáže.

Zapamätané môžete mať až 3 prijímače (RF zariadenia). Napríklad tri garážové brány – doma, v práci a u rodičov. 

Zdroj: Peter Nemčok

Postup pre naprogramovanie otvárania brány v Tesla Model 3:

    1. Zaparkujte pred garážovou bránou
    2. Prichystajte si diaľkový ovládač na garážovú bránu a uistite sa, že má dostatočne silnú batériu.
    3. Ťuknite na ikonu Homelink na displeji auta.
    4. Ťuknite na Create HomeLink a vyberte mód. (Ak máte kompatibilný ovládač, budete používať Standard mode.)
    5. Zadajte názov miesta, kde budete HomeLink používať.
    6. Ťuknite na Start a nasledujte inštrukcie na obrazovke. 
        • Standard mode:
        • Držte diaľkový ovládač pri prednom nárazníku (cca 5 centimetrov pred znakom T).
        • Podržte tlačidlo na otváranie stlačené po dobu cca 30 sekúnd alebo kým nezablikajú svetlá. (Niekedy je potrebné držať stlačené tlačidlo až 3 minúty. Niektoré ovládače potrebujú niekoľko krátkych stlačení.)
    7. Ťuknite na Continue na displeji auta.
    8. Ťuknite na Save.
    9. Otestujte HomeLink funkcionalitu ťuknutím na HomeLink ikonu.
  1. Zdroj: Peter Nemčok

Autorom návodu je Peter Nemčok.

Náš tip
Majiteľ KIA e-Niro: Koľko kilometrov prejde reálne po okreskách? | BLOG
23. júla 2021

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+