Čínske automobilky sa čoraz viac snažia presadiť na európskych trhoch, kde vidia obrovský potenciál. Konkurovať chcú najmä modernými technológiami a atraktívnou cenou. S tou cenou to ale až také ružové nie je, pretože EÚ na elektromobily dovezené z Číny zaviedla extra clá.
Geely má jasné plány, stavať v Európe nebude
Jedným z riešení, ako tieto clá obísť, je vyrábať vozidlá priamo v Európe. A presne o toto sa snažia najväčšie čínske automobilky. Snáď najaktívnejšia je v tomto značky BYD, no pridávajú sa aj iné. V súvislosti s týmto sa hovorilo aj o záujem zo strany Geely Holding, no najnovšie informácie hovoria, že záujem o TOP výrobné lokality v Európe nakoniec tento gigant nemá.

Počas interného stretnutia údajne Li Shufu, zakladateľ a generálny riaditeľ spoločnosti, zdôraznil, že skupina nemá v úmysle stavať továrne v Európe ani v USA. Hlavnými dôvodmi sú stagnácia globalizácie v automobilovom priemysle a nadmerná ponuka výrobných kapacít na celom svete. Na tému upozornil portál Electrive.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Toyota to nevzdáva. Ohlásila spoluprácu s gigantami ako Xiaomi a Huawei
- Elektrifikácia dorazila aj ku Mariňákom. US Navy dostanú nové hybridné nákladiaky
- Ako sa vyhnúť drahému zahraničnému roamingu cestou na dovolenku? U susedov nabíjate za ich domácu cenu
Geely má však oproti svojim čínskym konkurentom v Európe jednu výhodu. Prostredníctvom dcérskej spoločnosti Volvo už prevádzkuje automobilky vo Švédsku a v Belgicku, už onedlho plánuje spustiť výrobu aj na východnom Slovensku. Okrem toho je strategickým partnerom spoločnosti aj skupina Renault.
Volvo má okrem iného továreň aj v USA, konkrétne v Južnej Karolíne. Ďalšie továrne čínskych automobiliek so sídlom v USA sa ale v súčasnej politickej situácii zdajú prinajmenšom nepravdepodobné.
„Mali by sme sa vyhnúť budovaniu výrobných zariadení, teda nákupu pozemkov, výstavbe tovární, získavaniu zariadení a prijímaniu zamestnancov.“
Li Shufu, generálny riaditeľ spoločnosti Geely
Riaditeľ spoločnosti sa teda vo svojom vyjadrení úplne vyhol odpovediam na politické otázky a vyjadrenie smeroval práve na nadmernú globálnu výrobnú kapacitu.
Medzinárodný obchod momentálne prežíva náročné obdobie, pretože je do značnej miery poškodený rôznymi novými clami. Najväčšie spory sú medzi USA a Čínou, no podstatné sú aj špeciálne clá EÚ, ktoré uvalila na elektromobily z Číny.