MojElektromobil

Čínske automobilky sa čoraz viac snažia presadiť na európskych trhoch, kde vidia obrovský potenciál. Konkurovať chcú najmä modernými technológiami a atraktívnou cenou. S tou cenou to ale až také ružové nie je, pretože EÚ na elektromobily dovezené z Číny zaviedla extra clá.

Geely má jasné plány, stavať v Európe nebude

Jedným z riešení, ako tieto clá obísť, je vyrábať vozidlá priamo v Európe. A presne o toto sa snažia najväčšie čínske automobilky. Snáď najaktívnejšia je v tomto značky BYD, no pridávajú sa aj iné. V súvislosti s týmto sa hovorilo aj o záujem zo strany Geely Holding, no najnovšie informácie hovoria, že záujem o TOP výrobné lokality v Európe nakoniec tento gigant nemá.

Zdroj: Volvo

Počas interného stretnutia údajne Li  Shufu, zakladateľ a generálny riaditeľ spoločnosti, zdôraznil, že skupina nemá v úmysle stavať továrne v Európe ani v USA. Hlavnými dôvodmi sú stagnácia globalizácie v automobilovom priemysle a nadmerná ponuka výrobných kapacít na celom svete. Na tému upozornil portál Electrive.

Nemali by ste prehliadnuť:

Geely má však oproti svojim čínskym konkurentom v Európe jednu výhodu. Prostredníctvom dcérskej spoločnosti Volvo už prevádzkuje automobilky vo Švédsku a v Belgicku, už onedlho plánuje spustiť výrobu aj na východnom Slovensku. Okrem toho je strategickým partnerom spoločnosti aj skupina Renault.

Volvo má okrem iného továreň aj v USA, konkrétne v Južnej Karolíne. Ďalšie továrne čínskych automobiliek so sídlom v USA sa ale v súčasnej politickej situácii zdajú prinajmenšom nepravdepodobné.

„Mali by sme sa vyhnúť budovaniu výrobných zariadení, teda nákupu pozemkov, výstavbe tovární, získavaniu zariadení a prijímaniu zamestnancov.“

Li Shufu, generálny riaditeľ spoločnosti Geely

Riaditeľ spoločnosti sa teda vo svojom vyjadrení úplne vyhol odpovediam na politické otázky a vyjadrenie smeroval práve na nadmernú globálnu výrobnú kapacitu.

Medzinárodný obchod momentálne prežíva náročné obdobie, pretože je do značnej miery poškodený rôznymi novými clami. Najväčšie spory sú medzi USA a Čínou, no podstatné sú aj špeciálne clá EÚ, ktoré uvalila na elektromobily z Číny.

Náš tip
Cenová vojna: BYD prilieva olej do ohňa, vyzývateľ Tesla Model 3 stojí len 13 400 eur
17. júna 2025

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Nie je možné pridávať komentáre.

+