Francúzske automobilky budú mať povinnosť ľudí posielať peši a na bicykel

Ak štát určí, ako má vyzerať vaša reklama na automobil a pritom ste jeho predajcom, môže to vyzerať zvláštne. Zelená vlna v oblasti motorizmu dostáva vo Francúzsku nový rozmer. 

Zákon pre všetkých a tri možnosti

Ako upozorňujú mnohé európske denníky, Francúzsko schválilo nový zákon, ktorý určuje pre predajcov automobilov nové formy reklamy. Tá bude povinná, jej parametre sa budú sledovať. A platiť bude pre všetky formy, teda pre reklamu v tlači, televízii, rádiu alebo aj v on-line priestore. Aj keď by sa mohlo javiť, že zásah štátu do podoby, ako má reklama voči spotrebiteľovi a potencionálnemu zákazníkovi vyzerať môže vadiť, predajcovia sa chystajú zákonu vyhovieť

Od marca, teda za dva mesiace si každý predajca automobilov vo Francúzsku musí nastavať reklamu na svoje produkty tak, aby uprednostnil a odporučil kupujúcim namiesto výberu automobilu jednu z troch možností. Má teda na výber, buď odporúčať spolujazdu (carpooling), na každodenné jazdenie používať verejnú dopravu alebo na krátke trasy chodiť peši alebo na bicykli.

Čiže ak si predajca objedná a nechá vyrobiť reklamný spot, musí okrem lákania na kúpu nového modelu auta pridať aj jedno z týchto troch odporúčaní. Podľa zákona je výber na predajcovi, môže použiť aj všetky tri. Ako presne však bude odporúčanie vyzerať nie je ešte známe, zrejme sa objaví ako výzva na konci alebo začiatku reklamy. Tým nepríde k narušeniu vnímania marketingového oznamu, ktorý je v každej reklame pre kupujúceho vložený. 

Súvisiacie články

Hodnota emisií v CO2

Okrem tohto povinného prvku bude reklama musieť obsiahnuť aj hodnotu emisií danej triedy automobilu vyjadrenú v CO2 a tiež zaradenie auta do systému hodnotenia vplyvu na životné prostredie, ako informáciu pre spotrebiteľa. Tento nový hodnotiaci systém prijalo Francúzsko v júli minulého roka.

Asi najväčšia kritika na nové pravidlá sa adresuje na absenciu rozlišovania automobilov, ktoré majú nové pravidlá reklamy a informovania spotrebiteľa obsiahnuť. Nie je totiž napríklad rozdiel medzi elektromobilom a benzínovým motorom a tým sa stráca význam podpory elektromobility, na ktorý Francúzsko tiež vsádza. A pritom vo Francúzsku bude od roku 2028 úplne zakázaná reklama na predaj áut, ktorých hodnota CO2 je na jeden kilometer viac ako 123 gramov. 

Uvidíme, či sa novými reklamnými spotmi, ktoré sa objavia čoskoro na YouTube, inšpirujú aj predajcovia na Slovensku alebo vládni úradníci pri príprave podobných zásahov. 

Disqus Comments Loading...

Vážení čitatelia a návštevníci portálu MojElektromobil.sk, pre skvalitnenie služieb používame súbory cookies. Prehliadaním tohto webu tak súhlasíte s používaním týchto súborov.