Elektromobilita sa pomaly dostáva aj do úžitkových vozidiel, vrátane nákladiakov. Výrobcovia sa predbiehajú v tom, ktorý z nich ponúkne lepší model s lepšími parametrami. Medzi tých, ktorí už svoj elektrický model majú, sa teraz zaradil aj Ford Trucks, ktorý doteraz takýto model neponúkal. Na tému upozornil portál Electrive.
Dostupnosť už v roku 2026
Situácia sa zmení v roku 2026, kedy bude dostupný Ford F-Line E, ktorý je novým nákladným vozidlom v triede 19 a 26 ton. Vyrábať sa bude v Turecku a na všetky hlavné európske trhy sa dostane práve počas budúceho roka.

Vozidlo bolo predstavené na veľtrhu Soultrans vo francúzskom Lyone, vystavené bolo v konfigurácii 6×2 s celkovou hmotnosťou 26 ton a chladiarenskou karosériou od spoločnosti Lamberet.
„Sme radi, že sme sa mohli zúčastniť veľtrhu Soultrans, jedného z popredných európskych veľtrhov. Naša nová generácia produktov kombinuje odolnosť, technológiu a hospodárnosť, čim posilňuje našu pozíciu v Európe. Zároveň sme na čele cesty k udržateľnejšej budúcnosti ťažkej dopravy.“
Burak Hoşgören, zodpovedný za medzinárodné trhy v spoločnosti Ford Trucks
Ford Trucks bol doteraz jediným významným výrobcom v Európe, ktorý v portfóliu nemal elektrické nákladné vozidlo. S modelom F-Line E chce spoločnosť v tejto oblasti dobehnúť zameškané. Vozidlo bolo síce vôbec po prvýkrát vystavené už na IAA Transportation 2024, no v tom čase neboli k dispozícii žiadne jeho parametre. Teraz už vieme podstatne viac.

Napríklad to, že variant 6×2 ponúka trvalý výkon 310 kW (špičkový výkon 390 kW), má krútiaci moment 1370 Nm, pričom v maxime sa môže dostať až na 2470 Nm. Vo vnútri sa nachádzajú štyri NMC batérie, každá s kapacitou 98 kWh, čiže celková kapacita je 392 kWh (314 kWh využiteľných). Batérie sú umiestnené na bočných nosníkoch vozidla, pričom výrobca udáva dojazd na úrovni 300 kilometrov. Rázvor vozidla je 4,75 metra a výkon je prenášaný cez trojstupňovú automatickú prevodovku.
![]()
Nemali by ste prehliadnuť:
- V Európe chce vyrábať elektromobily ďalšia čínska automobilka. Kde vznikne nová továreň?
- Odzvonilo dieselovým autám v Európe? V predajoch ich predbehli už aj plug-in hybridy
- Veľký prieskum: Spokojnosť s elektromobilmi je vysoká, dôležitá je reputácia značky a problémy sú najmä s dezinformáciami
![]()
Elektrický nákladiak bude k dispozícii aj so štyrmi kolesami namiesto šiestich, teda v konfigurácii 4×2 s celkovou hmotnosťou 19 ton. V tomto prípade bude k dispozícii výkon 235 kW (290 kW v špičke) a batéria bude mať kapacitu 294 kWh (235 využiteľných). Vozidlo dosiahne dojazd približne 250 kilometrov. Rozdiel je aj v maximálnom nabíjacom výkone. Tento model bude mať 213 kW, zatiaľ čo model väčšou batériou sa dostane na 285 kW. Nabitie z 20 na 80 percent bude trvať približne 45 minút pre oba modely.




