MojElektromobil

Ford oficiálne predstavil dva nové elektrifikované modely Bronco. V prvom prípade ide o čistý elektromobil s mimoriadne štedrou kapacitou akumulátora, druhý model je EREV, ktorý sa tiež môže pochváliť veľkou batériou a poriadne dlhým dojazdom. Na tému upozornil portál Electrek.

Elektrický Ford Bronco

Začalo to až príliš dobre, no pokračovanie už také príjemné nebude. Obe tieto novinky sú totiž navrhnuté exkluzívne pre čínsky trh a v Číne sa budú aj vyrábať. Postará sa o to spoločnosť Jiangling Ford a k nám sa nikdy nedostanú.

Elektrický Ford Bronco ponúkne dvojicu elektromotorov s pohonom všetkých kolies. Motor vpredu bude mať výkon 130 KW, ten vzadu 202 kW. Batériu pre tento elektromobil vyrobila spoločnosť BYD a ide o typ LFP s obrovskou kapacitou 105,4 kWh. Poskytnúť by mala dojazd približne 650 kilometrov na jedno nabitie.

EREV variant

EREV variant disponuje akumulátorom s kapacitou 43,7 kWh, čo je na tento typ pohonu nadštandard. Ponúkne viac ako 200-kilometrový dojazd čisto na elektrickú energiu, no pridáva sa aj 1,5-litrový spaľovací motor, ktorý pre batériu vytvára potrebnú energiu. V takomto kombinovanom režime dokáže vozidlo prejsť až 1280 kilometrov bez toho, aby bolo potrebné nabíjanie alebo tankovanie.

Nemali by ste prehliadnuť:

Kompletné parametre však stále nepoznáme. Zdroj uvádza , že fotografie z čínskeho Ministerstva priemyslu a informačných technológií naznačujú aj nové ADAS funkcionality, pretože nad čelným sklom sa pravdepodobne nachádza LiDAR. Rovnako by mali byť prítomné aj senzory v predných blatníkoch.

Otázkou zostáva, či tieto technológie budú súčasťou základnej výbavy alebo pôjde o príplatkovú výbavu. Čo sa týka štartu predaja, očakáva sa, že by sa tak malo stať do konca tohto roka. Presnejšie informácie ešte neboli zverejnené.

Náš tip
Belehrad dostane stovku nových elektrobusov. Využijú sa na Expo 2027
19. júla 2025

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Nie je možné pridávať komentáre.

+