Ford oficiálne predstavil dva nové elektrifikované modely Bronco. V prvom prípade ide o čistý elektromobil s mimoriadne štedrou kapacitou akumulátora, druhý model je EREV, ktorý sa tiež môže pochváliť veľkou batériou a poriadne dlhým dojazdom. Na tému upozornil portál Electrek.
Elektrický Ford Bronco
Začalo to až príliš dobre, no pokračovanie už také príjemné nebude. Obe tieto novinky sú totiž navrhnuté exkluzívne pre čínsky trh a v Číne sa budú aj vyrábať. Postará sa o to spoločnosť Jiangling Ford a k nám sa nikdy nedostanú.
Ford Bronco goes EV and EREV in China – with lidar – MIIT July
The Ford Bronco is made in China by Jiangling (JMC) -Ford. Until now, it was an ICE-only car. But no more.
Soon, Ford will add two new versions to the Bronco line-up: an EV and an EREV.
The EV gets an AWD power… pic.twitter.com/CssOE3hMVd
— Tycho de Feijter (@TychodeFeijter) July 16, 2025
Elektrický Ford Bronco ponúkne dvojicu elektromotorov s pohonom všetkých kolies. Motor vpredu bude mať výkon 130 KW, ten vzadu 202 kW. Batériu pre tento elektromobil vyrobila spoločnosť BYD a ide o typ LFP s obrovskou kapacitou 105,4 kWh. Poskytnúť by mala dojazd približne 650 kilometrov na jedno nabitie.
EREV variant
EREV variant disponuje akumulátorom s kapacitou 43,7 kWh, čo je na tento typ pohonu nadštandard. Ponúkne viac ako 200-kilometrový dojazd čisto na elektrickú energiu, no pridáva sa aj 1,5-litrový spaľovací motor, ktorý pre batériu vytvára potrebnú energiu. V takomto kombinovanom režime dokáže vozidlo prejsť až 1280 kilometrov bez toho, aby bolo potrebné nabíjanie alebo tankovanie.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Exkluzívne: Jazdili sme Mercedes-Benz CLA EQ, ponúkne výnimočný elektrický dojazd aj po diaľnici? | Prvé jazdy
- Ľudia veria, že im hrozí úraz pri umývaní elektromobilu. Je to reálna hrozba?
- Na slovenský trh onedlho prídu ďalšie čínske značky. Niektoré pravdepodobne ani nepoznáte
Kompletné parametre však stále nepoznáme. Zdroj uvádza , že fotografie z čínskeho Ministerstva priemyslu a informačných technológií naznačujú aj nové ADAS funkcionality, pretože nad čelným sklom sa pravdepodobne nachádza LiDAR. Rovnako by mali byť prítomné aj senzory v predných blatníkoch.
Otázkou zostáva, či tieto technológie budú súčasťou základnej výbavy alebo pôjde o príplatkovú výbavu. Čo sa týka štartu predaja, očakáva sa, že by sa tak malo stať do konca tohto roka. Presnejšie informácie ešte neboli zverejnené.