Fiat Professional predstavuje svoj prvý plne elektrický trojkolesový vozík TRIS, ktorý je určený predovšetkým na mestskú prepravu pre menšie firmy. Vozidlo navrhol taliansky dizajnérsky ateliér Centro Stile, vyrába sa v Maroku a ponúka sa v troch verziách – flat-bed, pick-up a chassis-cabin. Verzia Pick-up je určená na bežné prepravné úlohy, zatiaľ čo ostatné verzie je možné prispôsobiť podľa potrieb zákazníka, informuje Electrive.
Mohlo by vás zaujímať:
- Test Range Rover P550e PHEV (L460): Špičkové SUV na prahu novej etapy
- Technologie nabíjecích stanic MyBox: Přizpůsobené pro potřeby firem
- Toyota RAV4 prichádza s faceliftom a kúpite si ju už len s elektromotorom
TRIS je kompaktný, dlhý len 3,17 metra, no poskytuje dojazd až 90 kilometrov podľa WMTC štandardu. Má rovnako malinkú batériu s kapacitou 6,9 kWh, ako dostal Fiat Topolino, a poháňa ho 48-voltový motor s maximálnym výkonom 9 kW, čo stačí na maximálnu rýchlosť 45 km/h. Vozidlo disponuje integrovanou 220 V zásuvkou a nabíja sa striedavým prúdom, pričom na 80 % kapacity ho nabijete za približne 3,5 hodiny.
Takéto nabíjanie zatiaľ stačí
Rýchlonabíjanie teda nie je jeho silnou stránkou, no TRIS je ideálny na nabíjanie cez noc. Ak by bola možnosť aj veľmi rýchleho nabíjania, výrazne by porástla aj cenovka vozidla. Nosnosť vozidla dosahuje až 540 kg, pričom ložná plocha má 2,25 metra štvorcového, čo je približne veľkosť jednej euro palety. Vďaka polomeru otáčania 3,05 metra sa dobre pohybuje aj v úzkych mestských uliciach, či stiesnených priestoroch v sklade alebo na stavbe.

V kabíne nájdete 5,7-palcový dotykový displej, LED osvetlenie, cúvací zvukový signál a niekoľko úložných priestorov. TRIS bude podporovať aj pripojené služby, napríklad správu vozového parku alebo sledovanie vozidla, podobne ako ostatné modely Fiat Professional.
Šéf Fiat Professional, Olivier François, zdôraznil, že TRIS reaguje na rastúcu potrebu ekologickej a dostupnej dopravy v mestách. Je určený najmä pre samostatných podnikateľov a malé firmy ako praktický a ekologický nástroj na prepravu. Vozidlo debutuje na trhu Blízkeho východu a Afriky, no je možné, že v budúcnosti príde aj do Európy, hoci zatiaľ nie je tento krok oficiálne potvrdený.