Na elektromobilitu pomaly prechádzajú všetky automobilky a ponuka elektromobilov sa neustále rozširuje. Nejde ale len o tradičných výrobcov, pridávajú sa k nim aj luxusné či športové značky. Jedným z takýchto výrobcov je aj Ferrari, ktoré plánuje predstaviť svoje vôbec prvé elektrické vozidlo. Na tému upozornil portál Insieevs.
Ferrari Elettrica bude novou kategóriou vozidla
Novinka dostane označenie Ferrari Elettrica a prvé dodávky sú naplánované na koniec budúceho roka. Tento model ale nemá nahradiť ikonické superšporty, predstavovať má úplne novú kategóriu vozidiel automobilky. Vyhlásil to samotný Gianmaria Fulgenzi, hlavný riaditeľ pre vývoj produktov Ferrari.

Zároveň zdôraznil, že automobilka musí ovládnuť „všetky kategórie,“ ale ak má priniesť novú technológiu do segmentu, musí stanoviť nový benchmark vo svojej triede. Aktualizovaný strategický plán do roku 2030 stanovuje, že v ponuke bude 40 % vozidiel so spaľovacím motorom, 40 % hybridov a 20 % elektromobilov.
Skvelé elektrické parametre
Ferrari Elettrica ale nebude len tak hocijakým elektromobilom. Ponúkne celkový výkon presahujúci hranicu 1 100 koní. Konkrétne 831 koní motormi vzadu a 282 vpredu. Na stovku má zrýchliť za 2,5 sekundy a maximálna rýchlosť bude 310 km/h. Chýbať nesmie moderná 800 V architektúra, čo prezrádza aj poriadny nabíjací výkon. Jeho maximom na nabíjacej stanici bude 350 kW.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Tesla Model Y Standard: Najlacnejšie SUV značky nemá rádio, panoramatickú strechu ani lepšie tlmiče
- Nissan zvoláva takmer 20 tisíc Leafov. Trápia ich problémy s batériou
- Obťažuje vás pomalé nabíjanie v zime? Riešenie pre staršie Enyaqy alebo Volkswageny je tu
Vo vnútri má umiestnený akumulátor s kapacitou 122 kWh a dojazd na jedno nabitie bude presahovať 530 kilometrov. Hovorí sa aj o tom, že batéria má mať najvyššiu energetickú hustotou spomedzi všetkých sériových elektromobilov na svete. Nezabudlo sa ani na poriadny zvuk, ktorý doplní elektrické ticho.

Tento systém využíva akcelerometre na zadnej náprave na snímanie skutočných vibrácií pohonnej jednotky, ktoré následne zosilní a prenáša ich do kabíny. To vytvára autentický zvuk bez umelých nahrávok. Automobilka tiež hovorí, že podvozok a karoséria sú vyrobené zo 75 % recyklovaného hliníka, čo počas výroby ušetrí 6,7 tony CO2 na jedno auto. Všetky kľúčové komponenty, vrátane batériového systému a softvéru, si Ferrari vyrába vo vlastnej réžii v novej továrni v Maranelle.
Poriadne vysoká cena
Čo sa týka ceny, tá zatiaľ uvedená nebola, no lacné to rozhodne nebude. Rôzne zdroje hovoria o cenovke okolo 500 tisíc eur. Ferrari Elettrica má byť vozidlom, ktoré automobilke prinesie nových zákazníkov a má ponúknuť úplne novú kategóriu zážitkov z jazdy.