MojElektromobil

O tom, že elektromobilita je v rámci dopravy prioritou Európskej únie, niet pochýb. Elektrifikujú sa osobné vozidlá, ale aj tie nákladné, autobusy či motocykle. Rok čo rok tiež vidíme vyšší záujem aj od spotrebiteľov, o predajných číslach informujeme na našom webe pravidelne. Slovensko je v tomto smere zatiaľ na chvoste EÚ, no aj tu predaje rastú pomerne výrazným tempom.

Nové pravidlá pre fleetové vozidlá

Najnovšia informácia hovorí o tom, že EÚ má v pláne novinky, ktoré by mali platiť od roku 2030 a týkajú sa fleetových vozidiel. Tie by mali byť v tomto roku kompletne elektrické. Ide o vozidlá, ktoré sú určené na prenájom, firemné vozové parky a podobne. Európska komisia má v pláne predložiť tento návrh už koncom tohto leta, čím sa spustí celý schvaľovací proces.

Pre Európsku Komisiu nie je táto téma úplne nová a diskutuje sa o nej už dlhšie. Cieľom je zvýšenie podielu elektromobilov vo firemných vozových parkoch, čo významne zníži lokálne emisie. Konkrétne sa teraz hovorí o tom, že do roku 2027 by mala byť kvóta elektromobilov vo firmách nastavená na 75 percent a v spomínanom roku 2030 by mali byť flotily čisto elektrické. Na tému upozornil portál Electrive s odvolaním sa na informácie nemeckého denníka Bild.

Nemali by ste prehliadnuť:

Počiatočné správy sa začali objavovať už začiatkom júla a EÚ potvrdila, že Brusel pracuje na nových predpisoch. Podrobnosti o tom, v akom konkrétnom štádiu sú diskusie, zatiaľ neposkytla. Informácia o stopercentnej kvóte tak nie je úplne potvrdená a je možné, že toto číslo nakoniec bude miernejšie. Na to, aby nariadenie nadobudlo účinnosť, bude potrebné schválenie Rady EÚ a aj Európskeho parlamentu.

Nariadenie by na trhu spôsobilo obrovské zmeny

Takéto nariadenie by významne ovplyvnilo veľkú časť trhu s novými automobilmi. Aktuálne dáta ukazujú, že približne 60 percent všetkých nových vozidiel v EÚ je registrovaných na firmy a poskytovateľov prenájmu. Súkromní používatelia tvoria len približne 40 percent.

Škoda Elroq 85

Aj keď nariedenie nebolo ešte ani oficiálne predložené, voči tejto iniciatíve už začína rásť odpor. A to nielen medzi konečnými spotrebiteľmi, ale aj medzi politikmi. Podľa niektorých by sa elektromobily nakupovali len na splnenie kvót, čo je z určitej miery naozaj pravda.

Ako sa táto situácia nakoniec vyvinie a aké konkrétne nariadenia budú schválené, ukáže až čas. Teraz by sme ešte nemali vyvodzovať žiadne závery.

Náš tip
Škoda Enyaq ako úžitkové vozidlo? Prichádza variant Cargo
25. júla 2025

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Nie je možné pridávať komentáre.

+