MojElektromobil

Európska únia oficiálne zmiernila emisné ciele CO2 pre rok 2025. Európsky parlament nové nariadenie schválil pred tromi týždňami, teraz má za sebou aj posledný krok – schválenie Radou EÚ. Na tému upozornil portál Electrive.

Nariadenie sa upravilo, ciele však zostávajú

Rada dnes prijala cielenú zmenu nariadenia o normách CO2 pre nové osobné automobily a ľahké úžitkové vozidlá, napísali iniciátori v krátkom oznámení.

Volkswagen Slovakia Škoda Karoq

Nariadenie stanovuje, že dodržiavanie cieľov špecifických emisií výrobcov automobilov za tri roky (2025-2027) sa už nebude posudzovať každoročne, ale aj na základe priemernej výkonnosti každého výrobcu počas týchto rokov. Cieľom je automobilkám poskytnúť flexibilitu, ktorú potrebujú na dosiahnutie svojich emisných cieľov.

Nemali by ste prehliadnuť:

Projekt vychádza zo strategického dialógu Európskej únie o budúcnosti automobilového priemyslu, ktorý začal začiatkom tohto roka. Jednou z najväčších tém bolo práve oslabenie dlho známych cieľov v oblastí emisií CO2. Samotné ciele sa však meniť prakticky nebudú, novinkou je práve spomínaná flexibilita počas nasledujúcich troch rokov.

Bilancia do konca roka 2027

V preklade to znamená, že automobilka, ktorá tento rok výrazne nedosiahne limity emisií CO2, by ich mohla v budúcom roku prekročiť, prípadne naopak. Na konci roka 2027 sa vytvorí bilancia a uvidí sa, ktorý výrobca stanovený cieľ naozaj dosiahol. Ak sa tak nestane, nasledujú sankcie. Doteraz sankcie hrozili už v tomto roku.

Test Citroen e-C3

Predpokladá sa, že automobilky aj napriek novému nariadeniu prísnejšie ciele dosiahnu už v roku 2025, a to najmä vďaka rastúcim predajom elektromobilov. Aktuálne znenie návrhu získalo v Európskom parlamente 458 hlasov, pričom 101 bolo proti a 14 sa zdržalo hlasovania.

Náš tip
Koľko stojí nabitie elektromobilu v Európe a aké drahé je vlastne Slovensko?
3. júna 2025

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Nie je možné pridávať komentáre.

+