Ktoré značky elektromobilov majú najspokojnejších zákazníkov? Odpoveď na túto otázku prináša prieskum „Elektromobily z pohľadu používateľa“, ktorý prebiehal na vzorke 4 996 majiteľov batériových elektromobilov v termíne máj až júl 2024. Sledoval viacero metrík.
Jednou z nich bolo práve to do akej miery značka dokáže z klasického zákazníka spraviť pomyselného ambasádora, ktorý jej produkt odporúča ďalším ľudom. V podstate sa na to dá pozerať aj tak, že toto hodnotenie hovorí o miere spokojnosti s elektromobilom danej značky.
Základný predpoklad je taký, že ak by človek nebol spokojný so svojim vozidlom, tak by ho asi neodporúčal niekomu ďalšiemu. Prieskum sa priamo pýtal aká veľká je pravdepodobnosť, že by človek odporučil svoju značku elektromobilu priateľom alebo kolegom.
Z publikovaných dát to vyzerá tak, že medzi najspokojnejších zákazníkov patria majitelia elektromobilov prémiových značiek. Je to trochu zovšeobecnené, pretože nepoznáme presnú skladbu jednotlivých modelov. Porsche a BMW ale môžeme rozhodne označiť za prémiové značky.
Značka | Silný priaznivec / Promotér značky | Neutrálny postoj | Negatívny postoj / Odporca značky |
Tesla | 71 % | 24 % | 5 % |
Porsche | 64 % | 32 % | 5 % |
BMW | 62 % | 27 % | 10 % |
Hyundai | 56 % | 32 % | 12 % |
Kia | 52 % | 38 % | 10 % |
Polestar | 51 % | 35 % | 14 % |
Volvo | 47 % | 37 % | 16 % |
Genesis | 45 % | 35 % | 21 % |
Mercedes | 44 % | 44 % | 13 % |
Fiat | 42 % | 38 % | 20 % |
Škoda | 41 % | 43 % | 15 % |
Ford | 41 % | 46 % | 13 % |
BYD | 41 % | 38 % | 22 % |
Volkswagen | 37 % | 41 % | 22 % |
Cupra | 31 % | 43 % | 25 % |
Smart | 27 % | 51 % | 22 % |
Mini | 27 % | 29 % | 44 % |
Renault | 25 % | 51 % | 24 % |
Audi | 25 % | 38 % | 37 % |
Nissan | 20 % | 31 % | 49 % |
Dacia | 18 % | 51 % | 31 % |
MG | 17 % | 48 % | 35 % |
Opel | 10 % | 36 % | 54 % |
Citroen | 4 % | 37 % | 59 % |
Peugeot | 3 % | 35 % | 62 % |
Nemali by ste prehliadnuť:
- Veľká zmena v prideľovaní “zelených značiek”. Pravidlá pre špeciálne EČV sa menia u nás aj u susedov
- OMV posilňuje svoju nabíjaciu sieť pre elektromobily. Má prvú lokalitu s výkonom až 400 kW
- Sú lacné elektromobily tou správnou cestou? Pre automobilky nemusia znamenať profit, nádej však existuje
Silná fanúšikovská základňa Tesly
Nie je to prvýkrát, čo sa Tesla umiestnila na prvej pozícii. Aj v prieskume S&P Global Mobility zverejnenom začiatkom roka 2023 získala najvyššiu mieru udržateľnosti zákazníkov v celom automobilovom priemysle.
Tesla sa umiestnila na prvom mieste, s najnižším počtom takzvaných automobilových nomádov, teda zákazníkov, ktorí kúpia automobil od nejakej značky raz a už sa k nej nevrátia.
Iba 39 % ľudí, čo si zakúpili Teslu, sa k značke už naspäť nikdy nevrátilo. V tesnom závese sa umiestnili Mercedes-Benz a BMW, so skoro rovnakou mierou udržania zákaznícka. Prekvapivo zle skončila Cadillac, GMC a Buick. U veľa ľudí pravdepodobne ide o jednu kúpu za život.
Podobné to bolo aj v prípade prieskumu spoločnosti JD Power, ktorá začiatkom roka 2024 vydala štúdiu spokojnosti zákazníkov s webovými stránkami výrobcov elektromobilov.
Štúdia bola založená na 12 481 respondentoch, ktorí uviedli, že v priebehu nasledujúcich dvoch rokov uvažujú o zakúpení nového automobilu alebo elektromobilu. Hodnotili sa štyri parametre: obsah, vizuálna príťažlivosť, navigácia a rýchlosť webovej stránky.
Tesla získala druhé miesto v kategórii „prémiový výrobca“ za webový zážitok s najvyšším hodnotením, zatiaľ čo na prvom mieste sa umiestnila luxusná značka Mercedes-Benz. Trojkou bola značka Cadillac.