MojElektromobil

Ktoré značky elektromobilov majú najspokojnejších zákazníkov? Odpoveď na túto otázku prináša prieskum „Elektromobily z pohľadu používateľa“, ktorý prebiehal na vzorke  4 996 majiteľov batériových elektromobilov v termíne máj až júl 2024. Sledoval viacero metrík.

Jednou z nich bolo práve to do akej miery značka dokáže z klasického zákazníka spraviť pomyselného ambasádora, ktorý jej produkt odporúča ďalším ľudom. V podstate sa na to dá pozerať aj tak, že toto hodnotenie hovorí o miere spokojnosti s elektromobilom danej značky.

Základný predpoklad je taký, že ak by človek nebol spokojný so svojim vozidlom, tak by ho asi neodporúčal niekomu ďalšiemu. Prieskum sa priamo pýtal aká veľká je pravdepodobnosť, že by človek odporučil svoju značku elektromobilu priateľom alebo kolegom.

Z publikovaných dát to vyzerá tak, že medzi najspokojnejších zákazníkov patria majitelia elektromobilov prémiových značiek. Je to trochu zovšeobecnené, pretože nepoznáme presnú skladbu jednotlivých modelov. Porsche a BMW ale môžeme rozhodne označiť za prémiové značky.

Značka Silný priaznivec / Promotér značky Neutrálny postoj Negatívny postoj / Odporca značky
Tesla 71 % 24 % 5 %
Porsche 64 % 32 % 5 %
BMW 62 % 27 % 10 %
Hyundai 56 % 32 % 12 %
Kia 52 % 38 % 10 %
Polestar 51 % 35 % 14 %
Volvo 47 % 37 % 16 %
Genesis 45 % 35 % 21 %
Mercedes 44 % 44 % 13 %
Fiat 42 % 38 % 20 %
Škoda 41 % 43 % 15 %
Ford 41 % 46 % 13 %
BYD 41 % 38 % 22 %
Volkswagen 37 % 41 % 22 %
Cupra 31 % 43 % 25 %
Smart 27 % 51 % 22 %
Mini 27 % 29 % 44 %
Renault 25 % 51 % 24 %
Audi 25 % 38 % 37 %
Nissan 20 % 31 % 49 %
Dacia 18 % 51 % 31 %
MG 17 % 48 % 35 %
Opel 10 % 36 % 54 %
Citroen 4 % 37 % 59 %
Peugeot 3 % 35 % 62 %

Nemali by ste prehliadnuť:

Silná fanúšikovská základňa Tesly

Nie je to prvýkrát, čo sa Tesla umiestnila na prvej pozícii. Aj v prieskume S&P Global Mobility zverejnenom začiatkom roka 2023 získala najvyššiu mieru udržateľnosti zákazníkov v celom automobilovom priemysle.

Tesla sa umiestnila na prvom mieste, s najnižším počtom takzvaných automobilových nomádov, teda zákazníkov, ktorí kúpia automobil od nejakej značky raz a už sa k nej nevrátia.

Iba 39 % ľudí, čo si zakúpili Teslu, sa k značke už naspäť nikdy nevrátilo. V tesnom závese sa umiestnili Mercedes-Benz a BMW, so skoro rovnakou mierou udržania zákaznícka. Prekvapivo zle skončila Cadillac, GMC a Buick. U veľa ľudí pravdepodobne ide o jednu kúpu za život.

Zdroj: S&P Global Mobility

Podobné to bolo aj v prípade prieskumu spoločnosti JD Power, ktorá začiatkom roka 2024 vydala štúdiu spokojnosti zákazníkov s webovými stránkami výrobcov elektromobilov.

Štúdia bola založená na 12 481 respondentoch, ktorí uviedli, že v priebehu nasledujúcich dvoch rokov uvažujú o zakúpení nového automobilu alebo elektromobilu. Hodnotili sa štyri parametre: obsah, vizuálna príťažlivosť, navigácia a rýchlosť webovej stránky.

Tesla získala druhé miesto v kategórii „prémiový výrobca“ za webový zážitok s najvyšším hodnotením, zatiaľ čo na prvom mieste sa umiestnila luxusná značka Mercedes-Benz. Trojkou bola značka Cadillac.

Náš tip
Elektrickú motorku nabijete v ikonickej lokalite. ZSE Drive rozšírilo nabíjaciu sieť
15. augusta 2024

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

+